Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Avaruusalus meteori myrskyssä.

Sivun loppuun

HannuTapio [29.03.2020 18:55:22]

#

Hei,

Minä koetan kevyen klassikko pelin rakentaa, tuolla 1980 luvun puolivälissä oli sellainen peli suosittu, missä meteoreja satoi avaruudessa, ja avaruus aluksen piti puikkelehtia niitten joukossa, osumaa meteoriin välttäen, meteoreja sitten aina vaan tulee lisää ja lisää ja kerralla enemmän ja enemmän, kunnes avaruusalus ei enää kykene väistämään osumaa, ja aina kun avaruusalus väistää meteorin se kerää pisteen.

Tämän kaltainen peli oli varmaan jokaisessa ekassa 8bit koneessa. ( Basic 2000, Vic-20, Commodore 64, Amstrad, jne .. )

:) :) :)

--

Laitan pian linkin pelin testi versioon.

Tässä linkki peliini - https://www.hannupelaa.com/OHJELMOINTIPUTKA/AMM/AMM.html

Toivottavasti on viihtyisää.

:) :) :)

--

HannuTapio [30.03.2020 10:26:56]

#

Valmista,

Joo, tämä eka testi versio on nyt sitten pelattavissa, minä lisään mahdollisesti jotakin animaatiota räjähdyksen muodossa, vielä ennen kilpailun päättymistä, mutta, ihan kiva klassikko tyylin peli tuo on noinkin.

Siinä on suojat, jotka vähenee kun törmää meteoreihin, jos suojat menee nollaan, niin, peli loppuu.


Tässä peliin linkki - https://www.hannupelaa.com/OHJELMOINTIPUTKA/AMM/AMM.html

Toivottavasti on viihtyisää.

:) :) :)

--

HannuTapio [30.03.2020 15:23:14]

#

Valmista,

Hei, en lisää räjähdystä peliin enää, peli on valmis.


Tässä peliin linkki - https://www.hannupelaa.com/OHJELMOINTIPUTKA/AMM/AMM.html

Toivottavasti on viihtyisää.

:) :) :)

--

Metabolix [30.03.2020 21:13:00]

#

Ihan hauska. Muutama kommentti pelistä:

Pelissä on sellainen bugi, että nuolinäppäimet skrollaavat ikkunaa. Kannattaa estää nuolilla skrollaus pelin aikana (onkeydown-tapahtumaan if (g_GameOn) event.preventDefault()).

Olisi kiva, jos spacesta voisi aloittaa uuden pelin eikä tarvitsisi ladata sivua uudestaan.

Pelin alkaessa voisi automaattisesti skrollata niin, että canvas näkyy, eli canvas.scrollIntoView().

Suomeksi meteorimyrsky kirjoitetaan yhteen.

Muista myös ilmoittautua kisaan. Peli menee varmaankin vanhannäköisten pelien kategoriaan, kun on noin vanhanaikaiset pikseligrafiikat.

jalski [30.03.2020 21:49:54]

#

Itse laittasin tähdet liikkumaan ruudun yläosasta alaosaa kohti tuikkimisen sijaan. Antaisi paremmin mielikuvan liikkeeessä olevasta avaruudessa kiitävästä avaruusaluksesta mikä väistelee meteoreja. Lisäksi meteorit voisi laittaa pyörimään ja avaruusalukselle voisi laittaa jonkunlaisen rakettimoottorin poltto effektin kaasutettaessa...

HannuTapio [30.03.2020 23:45:32]

#

Valmista,

@Metabolix
Kiitosta palautteestanne, minä tuon preventDefault() käskyn laitoin, niin, kuin osasin, toivottavasti nyt toimii paremmin.

Minä katson vielä tuon uudelleen käynnistyksen myöhemmin, kun pelin on kerran pelannut, niin, tuo uudelleen käynnistys sitten vielä.

@jalski
Minäkin mietin tuota tähti skrollia, mutta, en sitä ihan ekaan laittana, minä nyt sitten kuitenkin hieman updatesin ja laitoin ihan kevyen tähti liikkumisen.

Minä katson vielä sitten tuon moottorin tuli lieskan myöhemmin, ajattelin pitää pelin yksinkertaisena, mutta, voin minä katsoa jos osaan jonkin liekin laittaa hienosti.

Mutta, minä sitten vielä hieman updatesin ja kai vielä ehkä lisää ..


:) :) :)

--

HannuTapio [01.04.2020 04:20:45]

#

Valmista,

Minä laitoin tuon uudelleen käynnistyksen peliin, lisänä laitoin kevyen "räjähdys" valo efektin, kun suojat loppuvat.

Nyt se on valmista peliä varmaankin, annan olla vähän aikaa ja katson jos keksin jotakin lisää vielä, mutta, ihan hyvä näinkin.


Tässä peliin linkki - https://www.hannupelaa.com/OHJELMOINTIPUTKA/AMM/AMM.html

Toivottavasti on viihtyisää.

:) :) :)

--

HannuTapio [20.04.2020 16:03:59]

#

Valmista,

Hei, minä laitoin vielä tuon canvas.scrollIntoView(), käskyn peliini, nyt on valmista.

En tiedä onko peli ihan sopiva kumpaakaan kategoriaan, ihan täysin, mutta, voin uploadata sen teille kilpailuun jos käy.


Tässä peliin linkki - https://www.hannupelaa.com/OHJELMOINTIPUTKA/AMM/AMM.html

Toivottavasti on viihtyisää.

:) :) :)

--

Metabolix [20.04.2020 17:02:08]

#

Ihan hauska. Sain 558 pistettä. Peli sopii ehkä paremmin vanhan näköisten pelien kategoriaan, koska ainakaan se ei ole erityisen modernin näköinen ja se on myös yksinkertaisempi kuin vanha Asteroids, koska ei voi ampua.

walkout_ [20.04.2020 17:14:41]

#

Mites tässä pelissä voi ampua? Tämä on minulle epäselvää. Vai oliko tarkoitus vain väistellä astroideja?

HannuTapio [20.04.2020 19:05:03]

#

Hei,

Tein tämän pelin vähän tähän corona ilmapiiriin, siinä pitää väistellä meteoreja kunnes sitten suojat pettävät, kun osumia on jatkuvasti.

Eli, pelissä ei ammuta mitään, pelin idea on väistellä kunnes meteoreja on niin montaa, että, väistelyä ei enää mahdu suorittamaan ja osumat ovat välittömiä ja suojat kuluvat pois.

Mutta, jee jee, hienoa osallistua putkan kisaan, minä en aiemmin ole ollutkaan mukana, niissä vaativimmissa kisoissa, nyt oli mukavasti vähän omaa alaa oleva kisa enemmän.

:) :) :)

--

TapaniS [26.04.2020 22:31:26]

#

Tässäkin TOP-10 olisi oiva lisä. Hiukan turhauttaa, kun ei oikein voi tehdä mitään, kun meteorit jyräävät yli. Jonkinlainen selviytymisstrategia tuohon vielä pitäisi saada. Muutama ammus käyttöön, joilla räjäytetään vapaa aukko voisi toimia. Tietysti sitten alkaa jo lähestyä Asteroids -ideaa ...

HannuTapio [15.06.2020 18:22:16]

#

Hei,

Minulla on valmis tämä peli, riittääkö että laitan siihen linkin tuonne ohjelmointiputka alueelle, siellä oli ketju johonka voi ilmoittaa valmiit pelit.

Minä en voi editoida tuota ohjelmointiputka alueella olevaa ilmoitus ketjua, minulla tässä on vielä zip, minä unohdin linkata zip fileen, siihen ketjuun siellä ohjelmointiputka alueella, jossa ilmoitin pelin valmiiksi.

https://bittipankki001.com/zips/AvaruusalusMM.zip

Tässä on kuitenkin tuo koko peli paketti html + css, jos joku haluaa tallentaa kovalevylleensä pelin, tai rakentaa oman version, mukavaa pelaamista vaan jokaiselle.

Mutta, minun peli on valmis, kiitos kun saan osallistua hienoon putka kisaan.

:) :) :)

--

Metabolix [16.06.2020 10:12:28]

#

Ilmoittautuminen on huomioitu.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta