Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Lautapeli - "Ilmojein sankarit 1917"

Sivun loppuun

HannuTapio [16.06.2019 00:02:04]

#

Hei,

Tervetuloa pelaamaan - https://lautapelisivusto.com

Tässä on vielä videokaappaus pilotit peleistäni - https://www.bittipankki001.com/videot/ip1917_ilmataistelu_009.mp4


Moi, olen Hannu Särö, olen 48 vuotinen lautapeli indie helsingistä, minä olen ylläpitänyt netti lautapelejä sivustoa vuodesta 2014 aktiivisti, minä olen luvannut esittää noin 50 - 150 lautapeliä sivustolleni, tällä hetkellä on 33 lautapeliä yhden linjan peliin ja 18 lautapeliä live online kahden linjan peliin.

Minulla taisi äsken valmistua tämä IP1917 lautapelini, minulla on pelissä kaksi moodia, pistepeli ja koiratappelu.

Tämä pistepeli on pisteillä pelaamista ja voittaja on se kumpi kerää enemmän osumia vastukseen.

Tämä koiratappelu on hitpointeilla peliä, osumista saa yhden pisteen ja tuhotuista koneista 10 pistettä, mutta, jos vähentää peli ajalla vastuksen koneet kahteen taikka vähempään, niin, voittaa pelin.

--

Kuvasnap -

https://bittipankki001.com/kuvat/tempsnap_038.png

--

Laitoin tähän uuden ketjun jossa voi jutella pelistäni, peli toimii siis yhdellä koneella testiin ja myös netin kautta peliin toisia tietokoneita vastaan.

Minä korjaan mahdolliset bugit sitten heti kun ne löytyy, minulla perinteisesti menee viikko tai kaksi kunnes kaikki toimii ihan 100%.

Lisää koneita voi kutsua siinä koiratappelu pelissä, aina kun on alle 6 konetta laudalla, siinä on ruudun alareunassa ne mikrofoni kuvat, niitä näpäyttämällä tulee uusi kone laudalle.

Olisi mukavaa jos joku testaisi kaverinsa kanssa, :) :) :).

:) :) :)

--

HannuTapio [19.06.2019 05:55:12]

#

Hei,

Minä vielä laitan peli ohjeet tähän ketjuun, niin, on teidän sitten helpompi pelata peliä.

--

Ilmojein pilotit 1917 - pistepeli.

Peliaika on 99 tiksiä, tämä on noin 3 minuuttia.
Molemmilla pelaajilla on 4 kaksitasokonetta, ja ne ampuvat vastusta aina kun vastus on tulilinjalla, näin keräten yhden pisteen joka osumasta.
Kun peliaika menee nollaan, niin, se kummalla on enemmän pisteitä on voittana pelin, jos on saman verran pisteitä on tasapeli.
Kaksitasokoneita ohjataan hiirellä, hiiri kursori valikoi koneen ja sitten klikkaa sille suunta vektorin.


Ilmojein pilotit 1917 - koiratappelu.

Peliaika on 99 tiksiä, tämä on noin 3 minuuttia.
Molemmilla pelaajilla on 4 kaksitasokonetta pelin alussa, ja ne ampuvat vastusta aina kun vastus on tulilinjalla, näin keräten yhden pisteen joka osumasta, jos vastuksen lentokone räjähtää, tällöin kerää 10 pistettä.
Peliajalla voi kutsua lisää koneita laudalle, tämä jos on alle 6 kaksitasokonetta laudalla omalla puolella, niin, voi kutsua ruudun alareunassa olevalla mikrofonilla uuden koneen laudalle, pelissä täytyy koko aika olla 2 - 6 kaksitasokonetta laudalla, jos on alle 2 konetta laudalla ja reservissä on vielä koneita, niin, radisti automaattisesti kutsuu uuden koneen laudalle.
Kun peliaika menee nollaan, niin, se kummalla on enemmän pisteitä on voittana pelin, jos on saman verran pisteitä on tasapeli, kuitenkin jos jomman kumman pelaajan koneet vähenee kahteen taikka alle peliajalla, niin, silloin tämä pelaaja häviää pelin, jos molempien pelaajien koneet vähenevät alle kahden taikka kahteen, niin tällöin jälleen pisteet ratkaisevat voittajan.

:) :) :)

Toivotan hyviä peli hetkiä, tässä on linkki - http://lautapelataanko.com

--

HannuTapio [02.07.2019 17:48:23]

#

Hei,

Joo, minä vielä laitan videosnapin tähän ip1917 peliini, minulla ei aiemmin ole ollut koiratappelu versiosta videokaappausta.

Mutta, tässä on videokaappaus, "ilmojein pilotit 1917 - koiratappelu" ->

Tässä linkki - https://www.lautapelataanko.com/videot/ip1917_koiratappelu_002.mp4

:) :) :)

Minä en tiedä miksi tuo on vähän nykivä tuo lentokoneitten liikkuminen videolla, minä en ihan osaa tehdä näitä videoita oikein jotenkin, pelaaminen on kyllä pehmeämpää, mitä tämä video on.

--

HannuTapio [24.07.2019 04:03:13]

#

Päivitystä,

Nonni, minä nostan maksimi framerate arvon aina 50 fps asti.

Sivuston maksimi framerate on tästä lähtein 50 fps, näissä animoiduissa pilotit lautapeleissäni, "ilmojein pilotit" ja "meteori pilotit".

Siirryn myös mahdollisesti jo tämän vuoden, taikka viimeistään ensi vuoden aikana, minimi vaatimuksissa pois NVIDIA 610 ja korvaan sen 4K perus näytönohjaimella NVIDIA 710.

Mutta, jee jee, taas sitten hienompi sivusto, näin nämä näytönohjaimet kehittyvät, minä parin - viiden vuoden kuluttua nostan sitten siihen 60 fps asti ruudunpäivityksen kun tulee taas uusia näytönohjaimia, ihan perus näytönohjain luokkaan.


Täällä voi käydä testaamassa lautapelejäni -
https://www.lautapelisivusto.com


Tässä taas on tämä jo hieman iäkäs video lautapelistäni vielä kerran -
https://www.lautapelisivusto.com/videot/ip1917_koiratappelu_002.mp4


:) :) :)

--

Tronic [24.07.2019 08:34:07]

#

Mikset tee käyttäjän ruutuun syncattua? Tässä valmis koodi, joka piirtää kuvan joka refreshillä uusiksi ja jos ei jostain syystä jaksa täydellä nopeudella pyöriä niin piirtää sitten joka toisen tai miten vaan ja toimii silti oikein.

const TIMESTEP = 5.0 // ms per animate(), 5 ms ~ 200 Hz
let lastTime = 0
function update(newTime) {
	let repeats = Math.round((newTime - lastTime) / TIMESTEP)
	lastTime = newTime
	if (repeats > 20) repeats = 1
	do animate(); while (--repeats >= 0)
	draw()
	window.requestAnimationFrame(update)
}
window.addEventListener("load", ev => window.requestAnimationFrame(update))

Toteuta animate-funktiossa pelin tilan päivitys, kaikki mikä TIMESTEP ajan kuluessa tai käyttäjän toimiessa muuttuu. Tämä tuskin on mitenkään konetta kuormittavaa, joten 200 Hz pitäisi onnistua ongelmitta vaikka millä nuhapumpulla. Tee draw-funktiossa ainoastaan ruudulle piirto (HTML5 Canvas on nopein tapa 2d-graffalle, muitakin voi käyttää).

Toteutus sallii pelin nopeuden pienen vaihtelun, jotta animaatiot olisivat täysin sulavia. TIMESTEP on syytä olla alle 8 ms, jotta peli pyörii suunnilleen samalla nopeudella käyttäjän näytöstä riippumatta.

HannuTapio [24.07.2019 14:36:01]

#

Hei,

Minulla saattaa hieman hämätä tuo framerate, näissä minun peleissäni, minulla on timer ja koodi joka tarkkailee ruudulle piirtoa, minulla piirtää noin 1.5 sekunttia ruutuun ainoastaan grafiikkaa näissä peruslautapeleissä, muuta ruudunpäivitystä ei ole, se tyhjä ruudunpäivitys putoaa sitten aina siihen 0.25 fps, pois lukien perus pelien kaksinpelit, mutta, kaksinpeleissäkin on ruudulle piirtoa perus peleissä vain 1.5 sekunttia, ja sitten kun jotakin muuttuu ruudulla, niin, piirto aika alkaa alusta, minä voisinkin pudottaa tämän ruudulle piirron 0.5 sekunttiin, taikka 0.25 sekunttiin näissä peruslautapeleissäni, ja sitten vielä lisänä taustabufferin mukaan, kerran kolmessa sekunnissa taas kaikki yhden framen verran.

Myös minulla on siis taustabufferi, eli tausta grafiikkaa, eli, siis lautaa, ei piirretä kuin kerran kolmessa sekunnissa, taikka sitten kun sen sijainti muuttuu, tällöin piirretään yksi frame.

Näissä isompi animoiduissa peleissä, kuten ip1917 ja mp2312, ruudulle piirtyvä ala on todella iso, siinä on paljon savua ja pilviä ruudulla, nämä ovat kaikki animoituja ja niitten grafiikka vaihtuu jatkuvasti, nämä pilvet ja savuhattarat ja ammukset ovat levinneet niin laajalle alalle ruutua, että, joutuu käytännössä päivittämään koko ruutua, uudestaan joka frame.

Minulla on timestep 10 millisekunttia lautapeleissäni, ja 20 millisekunttia tabletpeleissäni, minulla on lautapeleissä cpu minimi sleep 50 % peliajasta ja tabletpeleissäni on cpu minimi sleep 70 % peliajasta.

Minä olen tässä säätänyt näitä animoituja action lautojani, jo monta vuotta, mutta, minä olen silti sotalautapeli suunnittelija, ja tulen keskittymään noin 4 fps - 12 fps vauhdin sotalautapeleihin jatkossa, joissa on piirtoa, noin 0.25 sekunttia, kun jotakin muuttuu ruudulla, taikka sitten piirretään vain se yksi muuttuna frame jos ihan tarkaksi ryhdyn.

:) :) :)

--

Tronic [24.07.2019 15:43:57]

#

Melkoiset efektit saa olla, ettei pyöri koko ruudun uudelleenpiirto 60 FPS PC:llä ja uusilla mobiililaitteilla. Millä tekniikalla piirrät? Canvas on tosiaan valtavasti nopeampi tapa kuin vaikka HTML-elementtien ja CSS:n käyttö. Akkua toki voi mobiilissa säästää, kun piirtää harvemmin tai vain muutokset.

HannuTapio [24.07.2019 16:02:49]

#

Hei,

Minun framerate on arvioitu markkinoitten perus näytönohjainten mukaan, tällä hetkellä NVIDIA 610 ja NVIDIA 710 ja NVIDIA 730.

Mutta, en tätä enempää lähde enää juttelemaan, minulla on käytössäni drawimage ja fillrectangle 2D käskyt, ne vievät sen tehon mitä ne sitten vievätkään, en siihen kykene mitenkään vaikuttamaan.

Minulle aina välillä joku huomauttaa, aivan kuin voisin vaikuttaa, mitenkä tehokkaasti drawimage tai fillrectangle piirtää, mutta, en voi vaikuttaa kumpaakaan tehoon.

Minulla on piirto kuvissa float x ja y tarkkuus ja antialiasquality on "medium" tai "high".

Minulla on HTML5 + Canvas 2D + Javascript.

:) :) :)

--

The Alchemist [25.07.2019 05:53:07]

#

Tronic kirjoitti:

Akkua toki voi mobiilissa säästää, kun piirtää harvemmin tai vain muutokset.

Ei vaan se on selaimen homma. Javascriptillä rendatessa ei voi edes vaikuttaa framerateen vaan voi ainoastaan pyytää selainta renderöimään uudestaan, ja selain päättää, koska se sen tekee ja mihin fps:ään se tähtää. Kaikki omat kikkailut tämän kiertämiseen ovat puhdasta idiotismia.

Renderöinnin suorittavan koodin optimoinen tekemään renderöinti mahdollisimman kevyesti (eli nopeasti) on taas täysin eri asia.

Tronic [25.07.2019 16:12:18]

#

Ihan hyvin voi toteuttaa FPS-limiterin joko returnaamalla heti tai sleeppaamalla ennen kuin edes kutsuu requestAnimationFramea, ja sille on varmasti validejakin käyttökohteita -- selain kun ei oikein voi tietää mikä nopeus piisaa (edes vaikka se huomioisi puhelimen virransäästötila-asetuksen).

Se on kyllä idiotismia, jos käyttäjä noin pakotetaan katselemaan tökkiviä animaatioita, vaikkei laite edes olisi akkukäyttöinen.

Toisaalta tuossa viittasin siihen, ettei esim. lautapelissä piirretä kuvaa ollenkaan uusiksi silloin kun mikään ei ole muuttunut. Selain on muuten pakotettu pyyhkimään ja piirtämään sen täsmälleen samanlaisen kuvan yhä uudelleen.

HannuTapio [25.07.2019 23:04:57]

#

Tronic kirjoitti:

Se on kyllä idiotismia, jos käyttäjä noin pakotetaan katselemaan tökkiviä animaatioita, vaikkei laite edes olisi akkukäyttöinen.

Hei,

Minä olen hieman eriävä mielipiteeltäni, minä koen että pelissä voi ihan hyvin olla framerate vaikka 15 - 20 fps, ja näin sitten olla hieman nykivä, lisänä framerate voi eri peleissä vaihdella eri tilanteissa paljon.

Jos pelissä on framerate 15 - 20, niin, sen voi kokea, niin, että, kyseessä on peli käsitteenä, eikä tarkkuuteen pyrkivä simulaatio, minä toivon, että, minun pelini eivät aiheuta ongelmaa kenellekkään aloittelijalle, näitten mielipiteitten takia mitä paljon on kritisoiden kirjattu minun frameratestani, niin, minä tahdon sanoa, että, jos joku aloittelija, kuten minäkin olen ollut, tahtoo tehdä pelin, niin, framerate voi ihan hyvin olla tuo 15 - 20, ja kyseessä on tällöin peli, eikä tarkkuuteen pyrkivä simulaatio.

Myöskin framerate voi vaihdella, pelaajan toimien ja hiiren kulun mukana.

Minulla on esim. lautapeliohjelmassa, ruudun reunalla buttoneita, jos pelaaja siirtää hiiren buttonin ylle, niin, minun lautapeliohjelma tällöin pudottaa frameraten maksimi 8 fps arvoon, ei ole syytä piirtää ruutua, jos pelaaja käyttää buttonia.

Myös jos pelaaja ei käytä hiirtä 30 sekunttiin, niin, minulla framerate putoaa alas aina 2 fps asti.

Ja myös jos pelaaja siirtää hiiri kursorin pois peli canvakselta, niin, tällöin fps putoaa minulla aina alas 2 fps asti.

Monen moista muutakin säätöä voi laittaa framerateen, mutta, tahdon sanoa, että, jos joku aloittelija kuten minäkin olin muutamia vuosia sitten, tahtoo tehdä "pelin", niin, framerate voi ihan hyvin olla vaikka 15 - 20 taikka jopa alle, "pelistä" riippuen, eteenkään lautapelit eivät tarvitse korkeata fps arvoa, lautapelissä framerate voi olla vaikka 1 fps, ja tämä vain aina silloin kun ruudun tilanne muuttuu.

:) :) :)

--

The Alchemist [26.07.2019 04:54:52]

#

Tronic kirjoitti:

Ihan hyvin voi toteuttaa FPS-limiterin joko returnaamalla heti tai sleeppaamalla ennen kuin edes kutsuu requestAnimationFramea, ja sille on varmasti validejakin käyttökohteita -- selain kun ei oikein voi tietää mikä nopeus piisaa (edes vaikka se huomioisi puhelimen virransäästötila-asetuksen).

Se on kyllä idiotismia, jos käyttäjä noin pakotetaan katselemaan tökkiviä animaatioita, vaikkei laite edes olisi akkukäyttöinen.

Olet kyllä pahasti ristiriidassa itsesi kanssa. Sleepin käyttö johtaa automaattisesti tökkiviin animaatioihin. En ymmärrä, mitä "returnaaminen heti" tarkoittaa. Ei se ainakaan mikään fps-rajoitin ole.

Selain on juuri se manageri tässä hommassa, se joka tietää, mikä nopeus riittää. Sinun javascript-sovelluksesi se ei voi ainakaan olla.

Tronic kirjoitti:

Toisaalta tuossa viittasin siihen, ettei esim. lautapelissä piirretä kuvaa ollenkaan uusiksi silloin kun mikään ei ole muuttunut. Selain on muuten pakotettu pyyhkimään ja piirtämään sen täsmälleen samanlaisen kuvan yhä uudelleen.

Tämä on täysin triviaali oivallus. Asian pitäisi olla jokaisen tutoriaalin ensimmäisessä kappaleessa.

Viesteistäsi paistaa läpi se olettama, että jokaisen js-sovelluksen pitäisi pyöriä ikiloopissa, missä pyydetään aina uutta framea heti kun edellinen on saatu valmiiksi. Tämä ei tietenkään ole edes requestAnimationFramen suunniteltu käyttötarkoitus. Sovelluksen tulee pyytää uutta framea vain silloin, kun sillä on jotain päivitettävää ruudulle.

Tämän perusteella voidaan jaotella sovellukset kahteen kategoriaan renderöintitaktiikan perusteella:
1) Rendataan mahdollisimman korkealla fps:llä
2) Rendataan satunnaisesti ja epäsäännöllisesti; mistään fps:stä puhuminen on tyhmää.

Sovelluksesi kuuluu siis pakostikin jompaan kumpaan ryhmään ja valitsemasi strategia on sen mukainen. Jos aiot tähdätä johonkin vakioon framerateen, niin silloin fps:n hallinta on selaimen homma ja sinun hommasi on vain pyytää lupaa renderöidä uusia frameja.

Mikäli sovellus on enimmäkseen staattinen eikä siinä ole varsinaisesti animaatioita / efektejä, niin silloin tosiaan mistään fps:stä ja sen hallitsemisesta on aivan hölmöä puhuakaan, koska rendaamista voi tapahtua esimerkiksi vain käyttäjän syötteeseen reagoidessa, ja loput ajasta näytetään muuttumatonta kuvaa.

Tronic [26.07.2019 11:07:49]

#

The Alchemist kirjoitti:

Olet kyllä pahasti ristiriidassa itsesi kanssa. Sleepin käyttö johtaa automaattisesti tökkiviin animaatioihin. En ymmärrä, mitä "returnaaminen heti" tarkoittaa. Ei se ainakaan mikään fps-rajoitin ole.

function update(t) {
    window.requestAnimationFrame(update)
    if (t - lastTime < 20) return
    lastTime = t
    // Piirrä jotain hitaasti liikkuvaa, max. 50 FPS (yleensä tasan 30 FPS)
}

HannuTapio [27.07.2019 03:59:21]

#

Päivitystä,

Minulla on päivitettynä kaikki ohjelmani taas kerran, minulla on oman ymmärryksen ja peli testaamisen mukaan, nyt toimivat palveliohjelma ja lautapeliohjelma.

Toivoisin jos joku haluaa testata peliäni, täällä voi testaa -
https://www.lautapelisivusto.com

--

Olisi mukava jos löytäisin henkilöitä joita kiinnostaa testata lautapelejäni ? Olen jo yrittänyt etsiä testaajia lautapeliseura foorumilta, mutta, tämä suomalainen lautapelikulttuuri kertakaikkiaansa on vielä ihan suppea, kulttuurimme ei vielä sisällä, elävää rikasta runsasta testi ja pelaaja joukkoa, eri sivustoille, mitä netissä sitten jo minusta ainakin pitäisi jo olla.

Mutta, tuossa on linkki jossa pelata, jos testaa vaikka kaverinsa kanssa, kun, minulla ei vielä ole aktiivisia pelaajia kirjautuneena, niin, kiva, ja palautteen voi laittaa tänne putkaan, taikka sitten minun omalle foorumilleni, taikka molemmille.

Minä yritän omalta osalta yrittää, että, suomeen rakentuisi aktiivinen harraste "indie" pelejä testaava ihmis ryhmä, tai siis useita ryhmiä, eri harraste "indie" peli genreille.

Sivustollani on suomen isoista sivustoista, niin, korkein lautapeli framerate, tämä on 50 fps, ja yli 6000 px leveä tai yli 3500 px korkea, niin, 40 fps, resoluutiot ovat tuettuna aina 8K asti.

:) :) :)

--

Teuro [27.07.2019 08:38:34]

#

HannuTapio kirjoitti:

Mutta, tuossa on linkki jossa pelata, jos testaa vaikka kaverinsa kanssa, kun, minulla ei vielä ole aktiivisia pelaajia kirjautuneena, niin, kiva, ja palautteen voi laittaa tänne putkaan, taikka sitten minun omalle foorumilleni, taikka molemmille.

Tee pelikokemuksesta helppo. Etusivulta pitää päästä pelaamaan ilman arvailua mistä ne voisivat löytyä. Mielellään ihan konkreettinen klikattava kohde, josta pääsee suoraan pelin aloitukseen.

Sitten seuraavat asiat kuntoon:

Näiden jälkee voin ainakin itse testata pelejäsi, mutta jos en viiden klikkaamisen jälkeen pääse peliin, niin itsekin ymmärrät, että turhautuminen on käsinkosketeltavaa.

HannuTapio [27.07.2019 10:29:30]

#

Palaute,

Ok, kiitosta, minä laitoin seuraavasti ->

1) Poistin aloitus animaation.
2) Latausanimaation poistaminen ei hyödytä, sillä peligrafiikat latauksen lisäksi myös rakennetaan, latauksen aikana, ja se vie sen aikaa, kun sitten viekään.
3) Etusivulla on suora linkki pelien valintaan ( 1 pääte tai 2 päätettä ).
4) Minä myös poistin tämän fps arvon näkyvistä ja sitä ei enää voi säätää, laitoin tietokoneen valikoimaan oikean fps arvon eri tilanteisiin, sivuston yleisilme muuttui paljon lempeämmäksi ja helpommaksi, kun fps arvoa ei näy ruudulla, säädin fps arvot, niin, että, pelaaminen on pehmeää joka tilanteessa.


Mutta, olisi tosi mukavaa jos olisi ryhmä pelaajia, jotka olisivat kiinnostuneita testaamaan lautapelejäni.

:) :) :)

Täällä voi käydä katsomassa - https://www.lautapelisivusto.com

--

HannuTapio [30.07.2019 12:22:06]

#

Kutsu pelitestiin,

Hei, minulla on nyt kolmen kuukauden tarkkailu vaihe palvelinohjelmassani, minä tämän kolmen kuukauden aikana pyrin rakentamaan täysin toimivan ohjelman ja korjaamaan vielä olevia ohjelmointivirheitä, tämän kolmen kuukauden kuluttua, sitten on tarkoitus julistaa palvelinohjelma toimivaksi, ja peleihin valmiiksi.

Tässä on kutsu tulla testaamaan minun pilotit pelejäni, voi toki testata myös peruslautaa ja tabletpeliä ei siinä mitään.

Tässä on uusi videokaappaus "ilmojein pilotit 1917 - koiratappelu", peliä voi pelata yhdellä päätteellä testaten ja live online pelinä muita tietokoneita vastaan, minä vaan kohellan tuossa videolla, kun en ehdi molempia puolia pelata samalla aikaan.


Tässä video -
https://www.lautapelisivusto.com/videot/ip1917_koiratappelu_004.mp4


Kutsun ihmisiä testaamaan minun palvelinohjelmaani, ja minun lautapeliohjelmaani, palautteen voi laittaa tänne putkaan ja toki myös minun omalle foorumilleni, tällä hetkellä ei ole havaittuja bugeja.


Ja täällä voi käydä pelaamassa - https://www.lautapelisivusto.com


:) :) :)

Lisäys.
Minä sen alkuanimaation laitoin takaisin, sen voi sitten poistaa ruksilla, jos myöhemmin, kirjautuu minun harraste palveluuni.

--

vesikuusi [31.07.2019 20:55:45]

#

Sivuillasi ja etenkin LautapeliOhjelmassa navigoiminen on liian vaikeaa. LautapeliOhjelman päävalikossa on monta täysin turhaa valintaa joista aukeaa vain tekstiä. Vasta lähes kaikista alimmainen valinta on se josta pääsee käynnistämään pelin. Pelaaminen on kuitenkin koko homman ydin ja pelin aloittaminen pitäisi onnistua erittäin helposti mikäli on toiveena hankkia uusia käyttäjiä.

Laita nyt edes se valinta josta pelit löytyvät ylemmäksi, erilleen ja jollain tavalla korostettuna, esimerkiksi ikonilla.

The Alchemist [01.08.2019 04:37:26]

#

Älä tuhlaa aikaasi palautteeseen. Johan tuossa yllä HannuTapio sanoi, ettei häntä kiinnosta palaute, vaan pienen ajan jälkeen hän peruuttaa muutokset sopimaan omiin neurooseihinsa. Palautetta saa antaa vain, jos on samaa mieltä asioista. Ellen muista väärin, niin tuosta typerästä viiveestä sivulatausten välillä on sanottu aiemminkin ja se on myös korjattu aiemmin ja myös palautettu takaisin aiemmin. Pelkkää sähläystä.

Projektihan on pelkkä egotrippi muutenkin, niin usein ja joka paikassa toistetaan sitä, kuka ja mikä sivuston on rakentanut

HannuTapio [01.08.2019 07:27:41]

#

vesikuusi kirjoitti:

(31.07.2019 20:55:45): Sivuillasi ja etenkin Lauta­pe­li­Ohjel­massa...

Palautetta,

Hei, minä korotan sitä etusivun käynnistys buttonia, heti siihen videon alle, näin tämä video voi toimia "ikonina" josta näkee mitä pelejä sivulla on, lisänä siellä "pelaa lautapelejä" buttonin, kautta, sitten löytyy myös lisää ikoneita peleistä, käynnistys buttonin ohella, korotan myös sitä lautapeliohjelman käynnistys tekstiä ja katson sopivan työrupeaman myöhemmäksi, jos lisään kuvia, siihen pelin valintaan, kun on siinä pelejä listalla valikoimassa pelejä, minä mietin palauttaa sen AOv4.00+ etusivun, jossa oli kuvia mukana, ja kaikki valinta tekstit siinä sivun vasemmassa reunassa, eikä keskitettynä kuten nyt, eli kuvia tulossa varmaankin, olen itsekkin sen merkinnyt jo ongelmaksi, että, ensikertalaiset eivät tiedä tarkkaan minkälaista peliä käynnistää, kyllä ne kuvat ovat ihan välttämättömiä, lisään, kun aikaa jää ja sopiva idea kehittyy, mitenkä niitä kuvia esittää.

Minulla on hieman nimen rakentaminen vielä kesken, ja korostan itseäni, aion yrittää, että, jokin lehti tai jopa teevee voisi puhua sivustostani ja peleistäni, yritän että moni muistaa minut, aion netti uran rakentaa, minun unelmani on että voisin elää vakaata taiteilija elämää kuten mauri kunnas, mauri kunnas on saavuttana vakaan aseman suomalaiseen sarjakuvaan, minä hänen uraansa ja saavutuksia ihailen.

:) :) :)

--

Lebe80 [01.08.2019 09:26:51]

#

Jep, kaikki nämä parannusehdotukset yms. menevät ohi kuurojen korvien. HannuTapiolla on vain maaninen tarve päästä olemaan itsenäinen taiteilija kuitenkaan kehittymättä ohjelmoijana yms.

Hänellä on outo mielikuva itsestään ollen mukamas ainoa suomalainen peliohjelmointia harrastava henkilö, vaikka olen itse ollut mukana ylläpitotehtävissä parilla suomalaisella peliohjelmointisivustollakin.

Tuntuu, että määrä korvaa vain laadun. Hän puskee pelejään ulos samoine virheineen mitä on tehnyt aikaisemminkin. Uskonkin, ettei hän pääse ihan "maurikunnaaksi" vaan hänet tullaan muistamaan ennemminkin suomipelien "janos valtosena".

HannuTapio [01.08.2019 09:51:01]

#

Sivustosta,

Kuten minä kirjasin, niin, minä toteutan nuo parannus ehdotukset, minä jo osin olen ne toteuttana, lisään vain nuo peleistä kertovat kuvat hieman myöhemmin.

Ja minun sivustoni on helsingin paras sotalautapelejä sivusto, en ole ihan varma onko koko suomen paras, en muita tiedä, ja minä en harrasta peliohjelmointia, tämä ohjelmointi on vain bonus tässä lautapelejä harrastamisessa, minulla on lukio 9.8 ja 9.5 keskiarvoilla, jotenka voin varmaankin ohjelmoida ihan ok, mutta, en ole ohjelmoija, olen lautapelisuunnittelija.

Minä ensin rakennan kivan tilanteen laudalle, ja sitten katson mitä muita kivoja tilanteita voi laudalla olla, ja sitten kun en enää keksi kivoja tilanteita, niin, lisään täyte tilanteet, ja kun ne on lisättynä, niin, siirrän kaikki tietokoneelle pelattavaksi, olen lautapelejä suunnittelija.

:) :) :)

Tervetuloa vaan kaikille testaamaan palvelinohjelmaani, yritän sen vakauttaa, niin, että, se toimii aina tuon 1 vuorokauden, kun minulla on tuo palvelin reset aina aamuisin, silloin voi nollata palvelinohjelman aina.

Minulla on nyt nämä pilotit pelit valmiina testiin - minulla on kolmen kuukauden tarkkailu ja vakauttamis vaihe palvelinohjelmassani, näitä pilotit pelejä voi testaa ja pelata, tällä hetkellä ei ole bugeja havaittuna ja koko palvelinohjelma näyttää toimivan ihan oikein.


täällä voi testata - https://www.lautapelisivusto.com


:) :) :)

--

HannuTapio [05.08.2019 14:25:42]

#

Nopeaa infoa,

Hei, minulta on toistuvasti ja aika-ajoin moni kysynyt tuota ikonia etusivulle, josta käynnistää lautapeli.

Mutta, sitä on tälläinen hieno tutustumisen arvoinen, Mikko Saaren lautapeli sivu, kuin - https://lautapeliopas.fi

Tuo opas on suomen hienoin ja sisältö rikkain ja oikeiten kirjoitettu, lautapelejä aiheinen yksityinen sivu, ja viestintävirasto on antanut minulle määräyksen, että, en saa tehdä samankaltaista sivua mitä on lautapeliopas, eli, en saa kopioida lautapeliopasta. :) :) :).

Tämä ei haittaa minua yhtään, sillä, minä olen suunnitellutkin hieman ihan aivan toisenlaisen sivun, joskaan en ihan noin sisältö rikasta ja oikein kirjoitettua mitä opas on.

Mutta, minulta usein kysytään, tätä, ikoneita etusivulle, joista käynnistää lautapeli, mutta, viestintävirasto on kieltänyt minulta tuollaisen sivun.

Eli, en voi sellaisia laittaa :) :) :).

Mutta, ihan mukava tämä minun yksi käynnistys buttonkin on, josta käynnistää koko Lautapeliohjelma. :).

:) :) :)

Täällä voi testaa - https://lautapelisivusto.com

--

noutti [06.08.2019 14:37:01]

#

En nyt yleensä näihin vastaile, mutta ihan kiinnostuneena huomioin sen, että miksi kyselet viestintävirastolta lupia? Kai noita lautapelisivustoja on tuhansittain ympäri nettiä. Käyvätkö he päivittäin sivullasi ja ilmoittavat, että nyt on kopioitu hex-koodi joltain toiselta sivulta vai mitä ihmettä?

Hannu Särö on yksi suomi netin tämän hetken top-5 javascript ja openjdk sotaisa aihe lautapelisuunnittelijoista.

Onko tälle lähdettä? Minä kuulun Suomen top-5 alfoihin.

vesikuusi [06.08.2019 15:38:48]

#

HannuTapio kirjoitti:

Mutta, minulta usein kysytään, tätä, ikoneita etusivulle, joista käynnistää lautapeli, mutta, viestintävirasto on kieltänyt minulta tuollaisen sivun.

Mutta Hannu! Sinne viestintäviraston kirjekuoreen livautetaan pari viisikymppistä, miten muuten kuvittelet että kaikilla muilla on upeat käynnistysnapit etusivuillaan?

Ei mutta oikeasti. Ei voi muuta sanoa kuin että hyvää settiä, Hannu.

Lebe80 [06.08.2019 16:03:53]

#

noutti kirjoitti:

Onko tälle lähdettä? Minä kuulun Suomen top-5 alfoihin.

Sama! Ketkähän ne kolme muuta on?

*pullistelee lihaksiaan*

noutti [08.08.2019 10:26:32]

#

Lebe80 kirjoitti:

noutti kirjoitti:

Onko tälle lähdettä? Minä kuulun Suomen top-5 alfoihin.

Sama! Ketkähän ne kolme muuta on?

*pullistelee lihaksiaan*

Olen kuullut, että toi naapurin Raipe ilmeisesti kuuluu kanssa tähän joukkoon. En ole tosin kovinkaan varma asiasta, koska näin Raipen itkemässä pari viikkoa sitten pihallaan parin kaljakeissin ympäröimänä.

vesikuusi kirjoitti:

HannuTapio kirjoitti:

Mutta, minulta usein kysytään, tätä, ikoneita etusivulle, joista käynnistää lautapeli, mutta, viestintävirasto on kieltänyt minulta tuollaisen sivun.

Mutta Hannu! Sinne viestintäviraston kirjekuoreen livautetaan pari viisikymppistä, miten muuten kuvittelet että kaikilla muilla on upeat käynnistysnapit etusivuillaan?

Mä oon tehnyt viestintäviraston kanssa diilin, että subscribean joka kuukausi tililtäni 600e sinne, jotta katsovat läpi sormien mun holtitonta ikonien käyttöäni.

HannuTapio [25.03.2020 09:50:37]

#

IP1917,

Hei, minulla on uusi video tämän "ilmojein pilotit 1917" lautapelini kanssa, laitan teille corona viihdettä.


Tässä on video - https://www.bittipankki001.com/videot/ip1917_ilmataistelu_009.mp4

--

Ilmojein pilotit 1917 on suomen paras, animoitu modeemi sotalautapeli joka on julkisesti pelattavissa, minun tietojeni mukaan.

Aion tehdä peliin, vielä jatko-osia ja mahdollisesti kaikkea kivaa muutakin asian kanssa, erillis pelejä jatko-osiin, ja muutakin, mahdollisesti kokonainen oma sivusto pilotit lautapeleilleni.

Mutta, siinä on suomen paras tämän hetken, animoitu modeemi sotalautapeli joka on julkisesti pelattavissa netissä.

Peliä saa kehua, toivon että se muodostuu osaksi suomalaista pika netti kaksin peli kulttuuria.

:) :) :)

Täällä voi pelata, minulla on uusi domain - https://www.jumalautapelit.com

--

Lebe80 [26.03.2020 09:22:22]

#

HannuTapio kirjoitti:

Ilmojein pilotit 1917 on suomen paras, animoitu modeemi sotalautapeli joka on julkisesti pelattavissa, minun tietojeni mukaan.

Aivan, muttei esim. minun tietojeni mukaan.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta