Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C#: Onko koodin muotoiluun automaattista työkalua?

Jaska [19.09.2018 11:37:38]

#

Onkohan C#:iin mitään lähdekoodin muotoilutyökalua? Mulla tuli pieni tyyliseikkaongelma kuin kirjoitin

while(i<10)

vaikka piti kirjoittaa

while (i<10)

. Eli pitääkö C#:ssa olla tarkkana tuollaisten kanssa vai onko C#:ssa mitään Pythonin autopep8-tapaista työkalua, jotka korjaa pienet virheet? Yritin valita Visual studiossa

"Text Editor - C# - CodeStyle - Formatting - Spacing, "Insert space after keywords in control flow statements"

päälle, mutta se ei korjannut muotoilua.

Grez [19.09.2018 12:51:03]

#

Visual Studio tyypillisesti tekee tyylilliset korjaukset kun suljet hakasulun lohkosta jonka sisällä korjattava kohta on. Eli jos itse kirjoitan ihan VS oletusasetuksilla vaikka

private void testi()
{
 int i=0  ;
   while(i<10) 	{
i++;
	}
}

niin viimeisen } -merkin kirjoittaessa (tai päällekirjoittaessa) se muuttuu automaattisesti muotoon:

private void testi()
{
	int i = 0;
	while (i < 10)
	{
		i++;
	}
}

Jaska kirjoitti:

Eli pitääkö C#:ssa olla tarkkana tuollaisten kanssa

Sanoisin että ei tarvitse ollaan lainkaan tarkkana kahdestakaan syystä
1) Koodi toimii ihan yhtälailla vaikka se ei olisikaan "nätisti muotoiltu"
2) VS tai muu työväline osaa automaattisesti muotoilla tyylin halutun laiseksi

Uskon että myös ulkoisia työkaluja on olemassa, vaikka itse en ole koskaan kokenut sellaista tarvitsevani.

Voit myös Visual Studiossa maalata hakuamasi kohdan ja valita Edit -> Advanced -> Format Selection (Ctrl+K, Ctrl+F) tai voit muotoilla koko dokumentin valitsemalla Edit -> Advanced -> Format Document (Ctrl+K, Ctrl+D)

Löytyy myös laajennuksia jotka esim. automaattisesti suorittavat dokumentin muotoilun aina tallennettaessa:
https://marketplace.visualstudio.com/items?itemName=mynkow.FormatdocumentonSave

Jaska [19.09.2018 13:20:13]

#

Grez kirjoitti:

Visual Studio tyypillisesti tekee tyylilliset korjaukset kun suljet hakasulun lohkosta jonka sisällä korjattava kohta on.

Jaa. Sitten mulla on joku asetus pielessä kun ei korjaa automaattisesti. Ctrl+K, Ctrl+D auttoi.

Antti [17.10.2018 13:42:57]

#

https://code.visualstudio.com
...ja siihen lisäosana C# lint.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta