Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Lautapelisivusto ym. (AOv5.00+)

Sivut:

Sivu 1 / 5

Sivun loppuun

HannuTapio [12.03.2018 07:28:03]

Lainaa #

Hei,

Laitan tähän ketjuun tulevan AOv5.00+ kanssa julkaistavat lautapelini.

Näitä pelejä tulee tähän samaan AOv5.00+ ohjelmaan, niin, että, näitten mukana olevien eri sivustojen kaikki pelit pelataan tästä samasta AsiakasOhjelmasta.

Tämä ensimmäinen versio sisältää, nyt, vain alkumenun, pyrin lisäämään peruslautaa ja meteori pilotit 2312 peliä, nyt ihan pian.

Mutta, menut ovat valmiina sivustoilla, täällä voi käydä kurkkaamassa -

http://www.lautapelisivusto.com
http://www.hannunpilotit.com
http://www.urossaro.com

Siintä voi valita mieluisan sivuston mitä katsoa, kaikista käynnistyy tämä sama näille kolmelle sivustolle tarkoitettu AsiakasOhjelma.

Minä siis lisään nyt ihan pian ekat lautapelit, ristinolla, reversi, tammi, mylly, shakki, eri variaatioin, nämä menee copy pastella tabletpelisivustolta, ja myös laitan tämän todella nopean valmistaa lautapelin "meteori pilotit 2312" linjalle myös.

Aion tehdä nyt 4 viikkoa ainakin, niin noin 5 tunnin rupeamia, joka arki päivä, laitoin päivä ohjelmaa itselleni.

Kiitos kaikille kun jaksatte seurata sivustojani. :)

:)

Lisäys.
Laitan vielä videosnappi linkkini - https://www.hannusaro.com/hannunpilotit/Etusivu.html?sivu=sivuston_videot

--

Lebe80 [12.03.2018 08:20:44]

Lainaa #

Tarvitseeko tämä oman aiheensa, vai olisiko voinut pistää vain jatkoksi aikaisemmille lautapelisivusto-aiheillesi?

HannuTapio [12.03.2018 09:42:47]

Lainaa #

Hei,

Laitan tähän viesti ketjuun, vajaa 30 lautapeliä, tuo tabletpelisivusto valmistuu itsenäiseksi klassikko peli ( shakki, tammi, mylly, reversi, ristinolla ) sivustoksi, ihan kohta, minä en siihen enää sen enempää sitten palaudu, kuten en myöskään tuohon aiempaan lautapelisivusto ketjuun, joka oli se Java SE ketju jossa AO v0.72+ <-> AO v4.00+.

Touhut etenevät :)

:)

Tässä vielä tuo videosnappi linkkini - https://www.hannusaro.com/hannunpilotit/Etusivu.html?sivu=sivuston_videot

--

Lebe80 [12.03.2018 21:11:47]

Lainaa #

En tiedä vastasiko tuo kysymykseeni, mutta eikö todellakaan näitä voi laittaa aikaisempiin lautapeli-aiheisiisi

HannuTapio [14.03.2018 22:23:12]

Lainaa #

Aikaisemmat,

Minulla oli aiemmin Java SE ketju AOv4.00+, ja myös tabletpeli ketju AOv5.00+ klassikko peleille, tämä nykyinen on ketju jossa on sitten jo viimein ihan omia lautapelejä.

Ei tässä mitään muuta kuin vähän aktiivisuutta muilta, vaikkapa lebe80 projekteja, niin, nämä vanhat ketjut laskeutuvat putkan projekti listalla kyllä :), jos kun sitten jotakin haittaa.

Minä laitan pian "Meteori pilotit 2312" lautapelin linjoille pelattavaksi, ihan just tällä hetkellä valmistumassa linjoille, myös kaksinpeli netin kautta on mukana.

Tässä voi käydä katsomassa videota "meteori pilotit 2312" lautapelistäni - https://www.hannusaro.com/hannunpilotit/Etusivu.html?sivu=sivuston_videot

:)

--

HannuTapio [21.03.2018 19:53:35]

Lainaa #

Eka kuvansnap,

Hei, tässä on eka kuvansnap tulevasta lautapelisivustosta, joka on siis tällä kertaa javascript kanssa, eli toimii selaimissa sitten taas, eikä Java Applicationissa enää, kuten tuon Java Appletin poistumisen jälkeen oli parit vuodet.

Mutta, tässä taas eka snap - https://www.bittipankki001.com/kuvat/snap014.jpg

Lisään pian molemmat perus lautapelisivustot, sisältämään samat pelit, eli lautapelisivusto.com ja tabletpelisivusto.com, grafiikat ja toimivuus on erillaista molemmista käsin, mutta, pelit ovat samat, ja voit pelata lautapelisivustolta tabletpelisivustoa vastaan ja toisinpäin myös. :)

:)

--

Lebe80 [22.03.2018 08:43:13]

Lainaa #

Kiitos vastauksesta.

HannuTapio [25.03.2018 18:35:28]

Lainaa #

Final kuvan asettelut,

Hei, tässä on sitten jo ihan viimeisteltympää lauta grafiikkaa, tuossa edellisessä viestissä näytin ekaa testi kuvaa.

Laitan sitten seuraavaksi jo, nämä samat lautapelit mitkä ovat tabletpelisivustolla, niin, tänne lautapelisivustolle, tosin eri käyttö ominaisuuksin ja eri grafiikoin, toinen sivusto kun on siis tabletille ja toinen tietokoneelle. :)

Tässä uusin kuvan asettelu - https://www.bittipankki001.com/kuvat/snap015.jpg

:)

--

Lebe80 [27.03.2018 13:43:07]

Lainaa #

Mitäs tässä nyt on sitten tapahtunut viimeisen parin vuoden aikana?

IMHO tää näyttää edelleen 1:1 täysin samalta kuin aikoinaankin.

Miksi samasta sivustosta on eri versiot sekä desktopille ja mobiilille? Eikö toi olis kannattanut tehdä suoraan responsiivisenä, jolloin se skaalautuisi kaikille laitteille?

HannuTapio [28.03.2018 13:39:07]

Lainaa #

Mitä kaikkea,

Minulla on ollut 19 peliä ja peli demoa yhteensä linjoilla ekat alkaen jo vuodesta 2014 :).

Poistin juuri lokakuussa 19 peliä ja peli demoa, ja siirryin HTML5 canvakseen openjdk appletista ja applicationista.

Minulla on juuri nyt ihan just tällä hetkellä tulossa linjoille kuukauden parin sisään noin 26 lautapeliä, nämä ovat seuraavasti ->

Ristinolla 14x14.
Reversi 6x6.
Reversi 8x8.
Tammi 8x8.
Tammi 10x8.
Tammi 12x8.
Mylly "9 napin mylly".
Shakki 8x8 - perinteinen.
Shakki 10x8 - kenraalit.
Shakki 10x8 - kuninkaan kaarti.
Shakki 10x8 - Kuninkaan sotilaat.
Shakki 12x8 - Neljä kuningasta.
Shakki 12x8 - Uros kuningas.

Tuossa on 13 lautaa, minä laitan nämä laudat sekä tablet peleihin että tietokoneelle, molempiin omat grafiikat ja pelien käyttettävyys, tämä on yhteensä 26 lautapeliä, nämä tulevat nyt ihan just, jopa mahdollisesti kahden viikon sisään.

Tästä jatkan sitten heti MP2312 peliin, ja IP1917 peliin, ja näitten jälkeen sitten urossaron Panssaroitu jalkaväki ja Heidän kunniansa päivät.

Minä olen luvanna 0-3+ peliä joka vuosi, ja sen olen pitänyt, tänä vuonna tulee mahdollisesti hieman vajaa 30 lautapeliä linja kuntoon, voi olla jopa muutama ylitse.

Java myllerrykset sotkivat pahoin suunnitelmia, mitä minulla oli, minä jäin vähän tyhjän päälle vähäksi aikaa, myös meni vähän aikaa oppi JS + HTML5, ja täytyy nyt toivoa että tämä HTML5 canvas on jatkuvaa.

Ja lautapelisivuston grafiikat on suunnattu isoille näytöille, ne eivät sopina pieniin 8" - 10" - 12" puhelimiin ja tabletteihin, tein tableteille omat yksinkertaisemmat lauta grafiikat.

Toki minun peli canvas on skaalautuva kaikille näytöille, mutta, kuten jo kirjasin, peli grafiikat ovat olleet suunnattu isoille näytöille ja jopa televisioille aiemmin.

:)

Hannu Särö on lautapelisuunnittelija harrastelija, ei ihan oikea ohjelmoija taikka ihan oikea pelisuunnittelija, jotenka viiveitä voi esiintyä :).


Lisäys1.
Tässä on linkki tämän hetken lautapelisivuston grafiikkaan - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_110.gif


--

HannuTapio [30.03.2018 16:16:07]

Lainaa #

24 fps,

Nonni, nyt sitten mennään taas lujaa ja kovaa, laitoin 24 fps raten tuonne lautapelisivustolleni.

Pelin kun käynnistää niin latautuu TAMMI 12x8, sitä voi pelata, minä lisään nyt sitten seuraavaksi nämä menut tänne lautapelisivusto.com ja hannunpilotit.com ja urossaro.com, olen jo varmaankin pelien grafiikat taas kerran laittana valmiiksi.


MouseWheel zoomaa pelin aikana. :)


Tässä on linkki - https://www.hannupelaa.com/AsiakasOhjelmav5_lps_hp_us.html


:)

--

HannuTapio [31.03.2018 20:26:05]

Lainaa #

AOv5.26,

Hei, minä olen esittänyt sivustoillani nyt uuden version taas kerran AOv5.26, tämä on siis viides (5) alusta kirjoittaminen ja siinä on 26 peliä taikka peli demoa.

Minä en vielä ole kytkenyt kaikkia pelejä päälle, mutta, tämä versio sitten sisältää 26 peliä, 13 peliä lautapelisivusto.com käyttöön ja 13 peliä tabletpelisivusto.com käyttöön.

Laitan peleille menut ja valikot joista käynnistää yhden päätteen ja linja pelien pelejä, nyt ihan piakkoin.

:)

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.lautapelisivusto.com ja http://www.tabletpelisivusto.com

:)

--

HannuTapio [11.04.2018 03:17:54]

Lainaa #

Hei,

Minulla on tämä AOv5.26 kehitteillä, grafiikan puolesta on tullut pieni halt, minä varmaankin haluan kysyä mielipiteitä seuraavaan -

Minulla oli vuosina 2011 - 2012 seuraavanlaista grafiikkaa -

Vanhempi grafiikka - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_111.gif

Minä koen että tämä vanhempi tyyli on parempi mitä tämä nykyinen uusi ?

Tämänpäivän grafiikka - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_110.gif

Minä mietin tuon hieman alkeellisemman ja haaleamman laudan palauttamista, mitä oli AOv1.00 kanssa.

Minä en ihan onnistu ja osaa laittaa tuota vihreää kangasta toimimaan, minähän voin sitten sen vaikka myöhemmin lisätä, jos sitten mietin näin.

:)

--

HannuTapio [12.04.2018 06:48:25]

Lainaa #

AOv5.26,

Tässä on vielä uudet kuvansnapit, jos jatkan tällä uudella teemalla.

Kuvasnap - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_112.gif

Lisään nyt varmaankin tämän viikonlopun aikana, nämä ensimmäiset yhden päätteen pelit tänne lautapelisivustolleni.

Ristinolla 14x14.
Reversi 6x6.
Reversi 8x8.
Tammi 8x8.
Tammi 10x8.
Tammi 12x8.

Tästä sitten jatkan, niin, että lisään shakki pelien eri variaatiot ja mylly pelin, tämän jälkeen on sitten linja pelien kytkentä.

:)

--

HannuTapio [13.04.2018 08:59:41]

Lainaa #

Hei,

Tässä on linkki näihin uusiin lautapelisivuston peleihini, siellä on rastinolla, reversi ja tammi variaatiot.

Minulla on osin vielä grafiikan säätelyä tehtävänä, katson tässä kuinka kauan sitten kestää hieno säädöt grafiikkaan.

Ja sitten laitan shakki variaatiot ja mylly pelinkin vielä linjoille ja sen jälkeen sitten kirjautuminen ja linja pelaaminen.

:)

Täällä voi käydä katsomassa, suora linkki - https://www.hannupelaa.com/AsiakasOhjelmav5_lps_hp_us.html

Lisäys.
Tässä on vielä linkki uusimpaan kuvansnappiin - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_113.gif

:)

--

HannuTapio [13.04.2018 18:09:13]

Lainaa #

IP1917,

Hei, laitoin myös ensimmäisen hannunpilotit.com sivuston pelidemon linjalle, ilmojein pilotit 1917 pelin koneet pörräävät taas ranskan maaseudun taivaalla, pilvien seassa.

Demossa vain 10 akselivaltojen konetta kiertää aluetta, ei vielä dogfightia, mutta, nyt on hyvä vauhti päällä, uskon että kahden viikon sisään julkistautuu noin 30 lautapeliä, ihan demon lisäksi ainakin osa livenä.

Tässä on kuvansap ip1917 demoon - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_114.gif

Tässä on suora linkki AOv5.26 ohjelmaani - https://www.hannupelaa.com/AsiakasOhjelmav5_lps_hp_us.html

:)

--

HannuTapio [14.04.2018 09:52:25]

Lainaa #

Hei,

Joo, minä sain aikaan ihan hyvät grafiikat, tässä on peliin tulevaa kuvasnappia - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_116.gif

En tuota enää jouda varmaankaan muuttamaan, toki hieno säätöä sitten sen mukaan kun kehityn ajan kanssa grafiikassa, niin, sitten varmaankin huomaamatta esiintyy, mutta, siinä on tulevat grafiikat.

Tässä sitten shakki ja mylly siirtojen tarkistukset, nyt on jo 12 peliä toiminnassa, ja 14 peliä odottamassa siirto tarkistuksia palvelinohjelmasta, eli, ihan pian on 26 peliä linjalla, kytken sitten vielä myös linja pelit, näistä jatkan sitten IP1917 ja MP2312 peleihini.

:)

--

HannuTapio [15.04.2018 09:25:27]

Lainaa #

IP1917,

Ekat kuvansnapit jo hieman valmiimmasta IP1917 pelistäni, tässä JS versiossa on hieman erillaiset grafiikat kuin OpenJDK versioissani on ollut, osin sitten taas eri ihmisten mukaan paremmat grafiikat ja osin hieman vaatimattomammat grafiikat. :)

Tässä kuvansnap IP1917 (2018/04) - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_117.gif

Laitan lisää toimintaa ja ominaisuutta piakkoin, tässä taas.

:)

--

HannuTapio [15.04.2018 16:57:28]

Lainaa #

100000 sivu latausta,

Hei, lautapelisivusto.com kanssa, meni uusi ennätys rikki, 100 000 sivu latausta tuli täyteen :).

Täällä voi käydä katsomassa - http://www.lautapelisivusto.com

Kiitos kaikille jotka ovat käyneet ja jotka vielä tulevat takaisinkin, 100 000 sivu latausta on suomalaiselle lautapeli harrastajalle iso luku.

Kiitos teille jokaiselle.

:)

--

Lebe80 [16.04.2018 08:55:45]

Lainaa #

Eipä kestä

- Googlebot

HannuTapio [17.04.2018 07:16:31]

Lainaa #

Bots, spiders, crawlers,

En laske spidereita, botteja taikka crawlereita, minulla on noin 10 sanaa, joita en laske, kun niitä esiintyy http user agentissa.

Minulla on seuraava php koodi palvelimessani liitettynä kävijä laskuriin, joka estää botteja. :)

public static function is_bot_any ()
 {
   self::time_sleep ( rand ( 2 , 22 ) ) ;
   $kumpi = "vieras" ;
   $ua    = $_SERVER[ "HTTP_USER_AGENT" ] ;
   if ( strpos ( strtolower ( $ua ) , "bot" ) )
   {
     $kumpi = "bot" ;
   }
   else
   if ( strpos ( strtolower ( $ua ) , "spider" ) )
   {
     $kumpi = "bot" ;
   }
   else
   if ( strpos ( strtolower ( $ua ) , "craft" ) )
   {
     $kumpi = "bot" ;
   }
   else
   if ( strpos ( strtolower ( $ua ) , "slurp" ) )
   {
     $kumpi = "bot" ;
   }
   else
   if ( strpos ( strtolower ( $ua ) , "crawler" ) )
   {
     $kumpi = "bot" ;
   }
   else
   if ( strpos ( strtolower ( $ua ) , "agent" ) )
   {
     $kumpi = "bot" ;
   }
   else
   if ( strpos ( strtolower ( $ua ) , "help" ) )
   {
     $kumpi = "bot" ;
   }
   else
   if ( strpos ( strtolower ( $ua ) , "facebook" ) )
   {
     $kumpi = "bot" ;
   }
   else
   if ( strpos ( strtolower ( $ua ) , "bing" ) )
   {
     $kumpi = "bot" ;
   }
   else
   if ( strpos ( strtolower ( $ua ) , "panscient" ) )
   {
     $kumpi = "bot" ;
   }
   if ( $kumpi == "bot" )
   {
     return true ;
   }
   return false ;
 }

:)

--

peran [17.04.2018 10:47:44]

Lainaa #

HannuTapio kirjoitti:

Minulla on seuraava php koodi palvelimessani liitettynä kävijä laskuriin, joka estää botteja. :)

Oletko kuullut stripos:stä tai silmukoista ?

Lebe80 [17.04.2018 15:02:51]

Lainaa #

Ja muutenkin näyttää siltä, että tuossa olisi voinut tehdä vähän muulla tavalla, kuin kymmenellä samanlaisella copy/pastetulla if-lauseella.

Itse käyttäisin sivuston analytiikkaan valmiita palveluita (esim. Google Analytics), jotten spämmäisi tietokantaani datalla, kun saisin sen valmiiksi pureskeltuna ja josta on jotain hyötyä. Pelkkä sivulataus ei kerro mitään.

_Pete_ [18.04.2018 10:34:54]

Lainaa #

peran kirjoitti:

HannuTapio kirjoitti:

Minulla on seuraava php koodi palvelimessani liitettynä kävijä laskuriin, joka estää botteja. :)

Oletko kuullut stripos:stä tai silmukoista ?

Huhujen mukaan silmukat voi aiheutaa CPU:n ylikuumenemisia.

HannuTapio [18.04.2018 12:44:38]

Lainaa #

stripos,

Tuo stripos oli minulla uusi tuttavuus, en tarkkaan täysin tunne php kieltä, koetan selvitä html ja javascript kanssa pääsääntöisesti.

:)

--

HannuTapio [19.04.2018 15:37:39]

Lainaa #

Pelaajien parittaminen,

Jee, minulla on tämä menujen rakentelu tässä taas kerran mietteissä, minä en ihan tarkkaan tiedä mitenkä minä rakennan tämän pelaajien ohjaamisen live peliin.

Minä mietin että laittaisin 32 slotti paria, jokaiseen peliin, tämä tekee yhteensä 64 pelaaja paikkaa jokainen peli, ja sitten kun slotteja on vapaana voi varata itselleensä taikka mennä pelaamaan jonkun toisen kanssa.

Eli, näin, että, peli latautuu ja sitten täytyy tehdä valinta demo peli yksin yhdellä tietokoneella, taikka sitten live peli toista tietokonetta vastaan netin kautta.

Kun valikoi yksin pelin, niin, sitten pelaa sillä omalla koneella joko itseäänsä taikka jotakuta kaveria vastaan.

Kun valikoi live pelin, niin, valikoi niistä 32 slotti parista yhden slotin ja sitten joko odottaa että joku tulee pelaamaan taikka sitten jos valikoi sellaisen slotin jossa joku jo odottaa, niin, pääsee sitten pelaamaan tällöin.

Näitä perus pelejä on sitten 13 kun ne ovat kytkettynä ja sitten minulla valmistuu ihan just nyt IP1917 ja MP2312 vielä, eli minulla on sitten kahdella sivustolla peruslautaa 13 kappaletta, tämä on 26 lautaa yhteensä ja vielä tulee nämä IP1917 ja MP2312 pelit lisänä, niin, minulla on pian tilanne että on 28 lautapeliä valmiina live ja demo peleihin.

Tämä on hieno hetki minulla.

Jos on kohta 28 lautapeliä valmiina odottamaan pelaajia 64 slotin voimin, niin, tämä tekee peli paikan 1792 live pelaajalle.

Aika kiva juttu jo.

Täällä voi käydä testaamassa - http://www.lautapelisivusto.com

:)

--

Lebe80 [19.04.2018 15:40:38]

Lainaa #

Tai sitten ilman mitään slotteja, laitat vaan listan peleistä, jotka pelaajat ovat luoneet ja joissa ei ole vastustajaa. Voitaisiin kutsua näitä vaikkapa avoimiksi peleiksi.

Eli jokainen pelaaja voi luoda "Avoimen pelin", johon kuka tahansa voi liittyä. Mitään lukumäärää näille ei kannata alkaa rajaamaan, mikäli vain teknisesti sille ei ole mitään estettä.

Sun kannattaisi katsoa miten muut ovat nämä "ongelmat" ratkoneet. Näissä muissa peleissä on siis aina valinta "Yksinpeli" ja "Moninpeli", joilla määritetään pelataanko yksin vai yhdessä.

HannuTapio [23.04.2018 14:39:53]

Lainaa #

IP1917,

Tässä naputtelen ajan kuluksi taas asiakasohjelman pelejä hieman valmiimmaksi, tässä on snappia ilmojein pilotit 1917 pelistäni.

Minulla on tällä viikolla yritys laittaa 15 peliä linjalle, kaikki shakit, ja myös mylly ja kenties jos ehdin niin sitten vielä tämä ilmojein pilotit 1917.

Saapas nähdä kuinka käy, mutta, minulla on jo 12 peliä yhden päätteen peliin, koetan että perjantai lauantai mennessä olisi sitten tuo 26 ja sitten jos ehdin niin ilmojein pilotit vielä lisänä.

Tässä on ilmojein pilotit kuvasnap, grafiikka on sitä mitä peliin tulee sitten - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_118.gif

:)

--

HannuTapio [28.04.2018 18:18:29]

Lainaa #

Joo,

Minä vielä muutaman päivän tarvitsen lisää tähän shakki siirto tarkistuksiin, mutta, naputtelen niitä nyt sitten kaikessa rauhassa, tämä itse kirjaaminen ei niin iso ongelma ole, mutta, se koko koosteen ymmärtäminen ja rauhassa ajatteleminen sitten jälkikäteen on vähän tuottana vaikeuksia minulla, kun en siis ole ihan oikea ohjelmoija.

Kun kirjaa jonkin koodin ylläpitoon, niin, on hyvä että kykenee ajattelemaan koodia sitten ihan noin vain kun viettää omaa aikaa, ei saa jäädä sellaista mitähän tuossa kohden nyt sitten noin kiinnittää huomiota, kun koodia ajattelee ja miettii.

Sama homma on grafiikan kanssa, tämä on minulla aika iso harraste ja haluan rauhassa ymmärtää, niin, grafiikan kuin koodin, kun vietän vapaa aikaa projektistani, taikka myös silloin, kun olen projektini kanssa säätöä ja testiä tekemässä.

Minulle ei riitä että vain toimii, vaan täytyy myös kyetä elää tämä ymmärtäminen siihen mitä ylläpitää, koko koodin kulun ymmärtäminen on minulla välistä vaikeata, kun en siis ole koodari.

Mutta, kaikessa rauhassa rivi ja pikseli kerrallaansa, niin, kyllä minä yhä uskon että ihan hyvä ja jee kooste tästä vielä kasaantuukin.

Minä kuitenkin siis aion olle sellainen henkilö joka rakentaa laudalle kivoja tilanteita, ja sitten kun on kiva tilanne laudalla, katson mitä muita kivoja tilanteita voi laittaa lisänä, ja kun en keksi enää kivoja tilanteita, teen täyte tilanteet laudalle, ja sitten siirrän kaikki tietokoneelle, en aio pyrkiä sanomaan että olen koodari, olen vain lautapeliharrastelija. :)

:)

Täällä voi käydä vilkaisemassa - http://www.lautapelisivusto.com

--

Freddor [30.04.2018 13:01:29]

Lainaa #

En tiedä onko vika täällä päässä, mutta esim. Ilmojen pilotit on pelikelvoton. FPS pyörii ensin muutaman sekuntin 18 ja laskee yhteen. Koneen tehoista homma nyt ei ainakaan kiinni ole ja Chromekin käyttää vain 0.2% suorittimesta (Xeon E3-1230V3, eli vastaa noin i7-4770K:ta) kun FPS on 1. Yleensäkin ihmettelen miksi tuota FPS:aa on pitänyt rajoittaa noin alas keinotekoisesti? Tammessakin FPS tuntuu olevan 1-4 välillä, eikä aina reagoi hiiren painallukseen. Samoin pelivalikot tökkii todella pahasti FPS:n ollessa 1.

Samat ongelmat näytti olevan kun testasin iPad:lla (2017 malli).

HannuTapio [01.05.2018 17:58:14]

Lainaa #

Hei,

Minulla ei ole vielä ilmojein pilotit 1917 peli valmiina, IP1917 pelissä on sama framerate rajoitin kuin muissa peleissäni, kun käynnistät pelin niin se toimii 18 fps, ja laskee sitten muutaman sekunnin sisällä 0.25 fps, jos haluat ylläpitää korkeata fps arvoa, niin, käytä hiiren rullaa, tuo 18 fps ja muut yli 4 fps arvot on tarkoitettu vain hiiren rullan kanssa, tällä hetkellä, kun käytät hiiri nappia niin framerate on sitten taas tuo 4 fps.

Ohjelma ei vielä ole valmis, tammi pelissä tuo hiiri arvo luetaan fps arvon mukaan, eli käytännössä 4 kertaa sekunnissa, useampaa kuin 4 luku kertaa sekunnissa ei voi olla, tammi pelissä tarvitaan nappia niin harvoin että en usko että painalluksia voi jäädä suorittamatta.

AOv5.00+ ON ihan hyvä ja toimiva ohjelma :), minä tällä hetkellä kirjaan shakki pelin siirto tarkistuksia palvelinohjelmaani, sen jälkeen mylly ja sitten ilmojein pilotit 1917 ja meteori pilotit 2312 ja sitten linja pelit :).

Eli, lyhyesti, kun painaa hiiri nappia on fps arvona 4 fps, ja kun käyttää hiiri rullaa on fps arvona tuo Max fps, eli ihan alussa aina 18 fps, mutta, Max. fps arvon voi säätää itse välille 4 fps - 24 fps.

--

groovyb [01.05.2018 20:42:17]

Lainaa #

oikeasti, jos haluat oikeasti pelaajia sivustollesi, älä anna fps:n koskaan laskea alle 25. Muuten tuo sivustosi pysyy vain omana hupinasi. Veikkaan että tähän yhtyy aika moni pelejäsi kokeilleista, käyttökokemus on niin hirvittävä että kukaan ei jaksa minuuttia kauempaa.

HannuTapio [01.05.2018 21:01:19]

Lainaa #

fps,

Ok, minä laitan vaikka 30 fps maksimi arvoksi, minulla on tämä NVIDIA 610, se on minimi vaatimusten mukainen kortti, se käy noin 20 % tehoilla fullhd kanssa tällöin.

Tämä 30 fps on melko harvinainen tilanne kuitenkin, se on pilotit peleissä sitten, mutta, muissa peleissä vain silloin kun hiiri rulla zoomaa näyttöä.

Mutta, muistetaan kuitenkin, että, nämä ovat vain lautapelejä, yleinen suunta ja käsitys netti lautapeleistä on, että, niissä ei olisi frameratea, vaan ne tarkasti klippaamalla piirretään vain silloin kun siirto tapahtuu.

Mutta, ok, teknologia on kehittynä, vuoden 2014 java peleistä, minä laitan 30 fps, mutta, en nosta siintä enää sitten. :)

:)

Lisäys.
Lasken vielä tuon teho käytön fullhd kanssa NVIDIA 610 kanssa, mutta, laitan 25 fps - 30 fps nyt sitten kuitenkin.

:)

Lisäys2.
Ok, nyt on 30 fps, mutta, se on nyt sitten smooth, minä halusin hieman sitä vanhaa rakeista ja nykivää nostalgiaa, mitä oli 80 luvulla, kun näitä pelejä ekan kerran rakentelinkaan.

Täällä voi käydä katsomassa -> http://www.lautapelisivusto.com

--

groovyb [01.05.2018 23:53:23]

Lainaa #

hieno homma, kyse ei ole vain frameratesta, vaan myös eventtien responsiivisuudesta. vaikka fps olisi matala, pitäisi käyttäjän tapahtumilla olla vaikutusta (kuten hiiren klikkaus). Nyt johtuen tavasta miten olet koodannut pelit, hiiren klikkaus ei tehnyt välttämättä mitään. Piirto ja eventit pitäisikin eriyttää, jolloin käyttäjän tekemä tapahtuma ei olisi sidoksissa ruudunpiirtoon. Nyt sitä puutetta kompensoi suurempi fps, jolloin tapahtumat rekisteröityy vs unohtunut tapahtuma jos on klikannut piirtojen välissä fps:n ollessa matala. Nykiä saa ja nostalginen saa olla, mutta kyllä ne pelit 25vuotta sittenkin reagoi jos painoi nappia tai klikkasi hiirtä. Tänäpäivänä kukaan ei vaan jaksa pelata hidasta ja nykivää peliä. jos nyt ajatellaan vaikka -88 julkaistua battle chessiä, oli siinä jo parempi pelireagointi kuin ennen fps:n nostoa peleissäsi. ja siinäkin fps oli yli 4, samaa spriteä vaan näytettiin useammassa framessa animaatioissa. Mutta hyvä näin, toivotaan että pelaajat nyt löytävät sivustosi!

HannuTapio [02.05.2018 00:33:53]

Lainaa #

Hiiri ja eventit,

Hiiri on toki eventeillä tehty ja jokainen event tallennetaan, mutta, nämä eventit sitten toteutetaan fps mukaan.

Eli, jos kun nyt on 6 fps vauhti, niin, pelaaja voi käyttää 6 napin painallusta sekunnissa, ja jos sitten huristaa tällä 30 fps vauhdilla, niin, käyttäjän painalluksia käsitellään 30.

Mutta, pelit ovat hidas tempoisia tammi, reversi, ristinolla, shakki, ip1917, mp2312, nämä eivät vaadi korkeata nappi herkkyyttä.

En usko että kovin moni siirtää sekunnin aikana montaa kertaa, kun on se vasta puolenkin siirto siinä suoritettavana.

Kaksi hiiri nappia on aina napin siirto, ja nyt on siis 6 fps, eli 6 kertaa sekunnissa voi siirtää, muista toki että vasta puoli siirtää myös, ei ole tarvetta ihan niin kovin korkealle nappi painallus herkkyydelle.

:)

--

HannuTapio [03.05.2018 22:20:20]

Lainaa #

Shakkia,

Joo, tämä shakki siirtojen tarkistus alkaa valmistumaan, minulla puuttuu enää sotilaan korotus lauta päädyissä.

Laitan sen napin korotuksen, nyt sitten viikonlopun aikana, niin, sitten on shakki valmista, on sitten 24 lautapeliä pelattavana yhdellä päätteellä, laitan sitten heti miten myös mylly pelin, niin lautapelejä on sitten ne 26 perus lautapeliäni.

--

Jatkoista sitten IP1917 ja MP2312 lautapelit seuraavana.

Mutta, tämä on hieno hetki, kaikkien Java testailujen jälkeen sitten HTML5 + Canvas + Websockets ja 26 perus lautapeliä linjalla.

Ihan nämä linja pelit kytken sitten kun on 28 peliä valmiina, eli AOv5.28 on ensimmäinen jossa on linja pelit mukana.

:)

--

HannuTapio [04.05.2018 22:58:57]

Lainaa #

Näytönohjaimet,

Hei, olen vähentämässä tukea niille tietokoneille, joilla ei ole näytönohjain muistia käytössä kun pelaa pelejäni.

Minä laitan minimi sleepin 75 %, tämä tarkoittaa että vain 25 % CPU ajasta voi olla koodin kanssa.

Tämä turvaa mukavasti myös näytönohjain kiihdytettyjä koneita, kaikki varmaankin sanoo taas että ei ole tarpeen, mutta, on tilanteita ja tietokoneita, joissa ei ihan kaikkia ajureita ole asennettuna ja tietokone tekee raskasta työtä CPU ja RAM kanssa, kun rakentaa grafiikkaa ruudulle.

Eli, nyt on sitten max. cpu aika koodin kimpussa 25 % sekunnista, 75 % koodi ajasta cpu ja gpu nukkuu vähintään, mutta, nämä ovat kevyt lautapelejä, enin osin varmaankin teho kulutukset ovat nykykoneissa jotakin 3 % - 7 % koneesta riippuen.

:)

--

HannuTapio [06.05.2018 05:16:19]

Lainaa #

Kuvasnappia ja shakkia,

Hei, säätelin taas AOv5.00+ kanssa. :).

Tässä on kuvansnap ip1917 ja mp2312 peleistä, niissä ei vielä ole pelattavuutta - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_121.gif

--

Säätelen shakki peliä, tässä tänään, yritän illalla laittaa valmiit shakki pelit linjalle.

Ensi viikolla sitten mylly ja nämä ip1917 ja mp2312 alulle.

:)

--

HannuTapio [07.05.2018 08:35:35]

Lainaa #

Shakki siirtoja,

Hei, minulla on nyt kirjoitettuna tämä shakki siirtojen tarkistus palvelimeeni, nyt sitten täytyy vielä etsiä bugit, niitä oli niin paljon tänä aikana kun kirjoitin siirto tarkistuksia, että, niitä voi olla jäänä muutama myös itse ohjelmaani, mutta, korjaan ne sitten heti miten pois jos niitä löytyy, osaan kyllä ajan kanssa kirjata shakki siirtojen tarkistukset.

:)

Tästä sitten mylly, nyt heti lähipäivinä, mahdollisesti jo tänään, ja siintä sitten ip1917 ja mp2312, ja siintä sitten linjat.

:)

Täällä voi käydä testaamassa - http://www.lautapelisivusto.com

Nyt on 24 lautapeliä linjalla pelattavana, kun on 28 niin kytken linjat.

:)

--

HannuTapio [07.05.2018 14:06:21]

Lainaa #

Bugeja,

Joo shakissa oli muutamat bugit, mutta, nyt ne on sitten korjattuna.

Minulla on nyt ainutkertaisia shakki kokemuksia linjalla, mukana kenraali ja marsalkka napit.

Täällä voi käydä testaamassa - http://www.lautapelisivusto.com

:)

Jos bugeja vielä löytyy, niin, onnistun kyllä ne nopeasti korjaamaan.

--

HannuTapio [09.05.2018 15:15:37]

Lainaa #

Shakki bugeja,

Vielä löytyi yksi bugi, tuosta shakki tarkistuksesta, tornitus saattoi kytkeytyä päälle myös silloin kun tietokone tarkisti mahdollista shakki ja shakkimatti tilannetta.

Mutta, nyt on sekin korjattuna, taas on hieman valmiimmat sivustot, nyt on siis 24 eri lautapeliä linjalla, 12 eri lautaa, mutta, kahdella eri käyttöliittymällä ja grafiikalla, yhteensä 24 lautaa. :).

Laitan nyt ihan pian mylly pelin myös, ja sitten viimein "ilmojein pilotit 1917" ja "meteori pilotit2312".

Jee jee.

:)

--

HannuTapio [11.05.2018 01:18:47]

Lainaa #

Jatkoa,

Joo, shakki tuntuu nyt sitten toimivan, ainakin siihen asti kunnes seuraava bugi löytyy, mutta, jos peliä aletaan aktiivisti pelaamaan ja minulle ilmoittamaan kun bugeja löytyy, niin, uskon että jo ihan muutaman viikon sisään meillä on sitten ihan toimiva ja mukava shakki kokoelma sivustoillani.

Jatkoista tässä sitten, minä mietin tuota mylly peliä, mutta, muutan suunnitelmaa hieman, minä laitan nyt tässä viikonlopun ajan "ilmojein pilotit 1917" ja "meteori pilotit 2312" pelejä.

Koetan katsoa mitenkä pitkälle ehdin parin päivän työn kanssa, näitä valmiiksi kirjata ja piirtää.

Täällä voi käydä seuraamassa, varmaankin jo lauantaina on ekat demot kirjattuna - http://www.hannunpilotit.com

Jee jee.

:)

--

HannuTapio [12.05.2018 20:37:03]

Lainaa #

Jatkoista lisää,

Joo, tämä tilanne on nyt että voin jo alkaa miettimään ja kertomaan, näistä tulevista lautapeleistäni, minä nämä tulevat omat lautapelit sitten laitan varmaankin näin seuraavasti ->

Minä mietin että laitan kiinteät huoneet joista varata oma peli, laitan 20 - 32 huonetta, eli tämä olisi 40 - 64 pelaajaa aina jokaiseen peliin maksimi.

Minä myös jatkoista sitten kun nämä nuoruus iän lautani ovat linjoilla, niin, minä teen sitten harraste pohjaisen kaupallisen sivuston jos vain saan sitten luvat siihen.

Mutta, juuri nyt on sitten tämä AOv5.29 valmisteilla, ja mietin että kytken nyt ihan pian live pelit päälle, minä en tarkkaan tiedä mitä kommenvartteja tässä vielä voi kulua, mutta, nyt on valmiutta ihan parin viikon sisään voi olla jo live pelit linjoilla, mietin sitten tallenne pelejä vähän sen live käynnistyksen jälkeen.

:)

Täällä voi käydä testaamassa yhden päätteen pelejäni - http://www.lautapelisivusto.com

:)

--

groovyb [13.05.2018 12:51:12]

Lainaa #

ei siihen mitään lupia tarvita. Firma pystyyn vaan ja veloitat vaikka kuukausimaksuja.

HannuTapio [16.05.2018 17:28:22]

Lainaa #

Säätelyjä,

Hei, minulla on valmius julistus säätelyjä tässä, olen grafiikan säätänyt taas kerran ihan niin kuin grafiikan pitää ollakkin, tällä kertaa tässä jo näkyy tämä kuukausien ja vuosienkin työ ja harjoittelu, grafiikat ovat ihan yhtä hyvät kuin muillakin alan indieillä.

Tässä suora linkki - http://www.hannusaro.com/AsiakasOhjelma/jumpto.html

Laitoin myös IP1917 ja MP2312 pelejä hieman eteenpäin, ristinolla, reversit, tammet ja shakit ovat pelattavissa, yhdellä päätteellä yhä.

Laitan viikonlopun aikana myllypeliä, ja sitten ensi viikolla ja sitä seuraavalla viikolla, laitan sitten IP1917 ja MP2312 pelit, ja sitten laitan ne linjat viimeinkin.

:)

--

HannuTapio [20.05.2018 03:18:26]

Lainaa #

Kuvasnapit,

Hei, jatkan tässä myllypelin säätelyjä, sitten IP1917 ja sitten MP2312 ja sitten linjat. :).

Katsoin taas vuoden 2014 jälkeisiä grafiikoita ja tein uuden lauta grafiikan, erään 2014 testin mukaan.

Tässä on snapit tämän hetken julkaisuun tulevista grafiikoista ->

Lautapelisivusto - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_126.gif

Hannunpilotit - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_127.gif

Ihan mukavaa taas ja varmaankin parhainta tähän asti AOv500+ kanssa.

:)

--

HannuTapio [22.05.2018 18:32:50]

Lainaa #

Mylly,

Myllypeli on mukava tietokoneella, laudalla pelattaessa se on hieman hankala, jos noudattaa kolme samaa tilannetta tuottaa häviön sääntöä.

Minun myllypelin säännöt ovat seuraavat ->

Perus myllypeli lauta.
9 nappia molemmilla.
3 nappia jos on linjassa voi poistaa toisen pelaajan napin joka ei ole 3 linjalla.
Kun kaikki napit on jo laitettu laudalle ja jos toisella pelaajalla on enää 2 nappia jäljellä, niin, hän häviää pelin.
25 siirtoa ilman slyöntiä, tuottaa tappion.
Jos ei pysty siirtymään tuottaa tappion.
Jos laudalla toistuu 3 kertaa sama tilanne on tappio.

Ensin asetetaan 9 nappia molemmat laudalle ja sitten siirtely vaihe yksi askel kerrallaansa ja kun on enää jommallakummalla taikka molemmilla enää 3 nappia, voivat napit siirtyä mihinkä ruutuun vain.

Minä en oikeastaan laita tasapeli tilannetta ollenkaan, eli tämä ei taida olla ihan se perus mylly mitä on se 9 napin mylly, mutta, tämä on hieman sotalautapeli sivustoilla, niin, laitan sitten hieman voimakkaammat säännöt, korostan voitto peliä ja tappio peliä.

Minä en pidä että myllypeli päättyy tasapeliin jos ei slyö 25 vuoroon, taikka sitten jos on 3 samaa tilannetta niin tasapeli, minä laitan tappion molemmista, niin, se kiva mylly hiki pysyy paremmin yllä, minä nuorempana vähän kaihdoin myllyä mutta, nyt iäkkäämpänä se on ihan tosi kiva peli taas sitten.

:)

Laitan myllyn nyt tämän viikon aikana, ja sitten heti miten ryhdyn laittamaan ip1917 ja mp2312 pelejäni ja sitten ne linjat.

:)

--

HannuTapio [23.05.2018 11:47:39]

Lainaa #

Myllypeliä,

Nonni, nyt on sitten lautapelisivusto.com kanssa julkaistu myllypeli.

Laitan vielä myllypelin myöhemmin viikolla myös tabletpelisivusto.com kanssa esittelyyn, niin, sitten onkin jo ihan kaikki peruslautapelini valmiina.

Siirryn sitten IP1917 ja MP2312 ja sitten linjat pariin.

:)

Täällä voi bugi testata shakki ja mylly pelejäni - http://www.lautapelisivusto.com

Jos bugeja vielä löytyy, niin, parin viikon aktiivisen pelaamisen aikana ne varmaankin löytyvät kaikki, saadaan sitten lautapelisivuston laatu kohdalleensa.

:)

--

HannuTapio [23.05.2018 20:42:08]

Lainaa #

Hei,

Minä tahdon sanoa, että, ainakin itse koen että olen merkittävä pioneeri suomalaisella digi sotalautapelejä alalla.

Meillä ei suomessa taida tälläisiä animoituja sotalautapelejä aiemmin ollakkaan, aion olla vuosia linjoilla, ja tuottaa useita lautapelejä suomi nettiin.

Minä varmaankin voin laittaa nuo 2 viikon viiva 3 kuukauden ketjut tänne projektit alueelle, eli, jokaisen tulevan lautapelini omaan ketjuunsa, joka sitten saa kun on valmis niin rauhassa laskeutua listalla.

Tämä suomalainen pioneeri aika ei sitten mene ihan niin alennus tilassa, että, kaikki laudat samassa rytyssä, minä laitan jokaiselle oman ketjun omine kehittely kuvineensa ja teksteineensä.

Minulla tuo myllypeli valmistui juuri lautapelisivustolleni, laitan sen vielä tabletpelisivustolle, niin, sitten onkin kaikki peruslaudat valmiina, minä sitten vielä näissä samoissa ketjuissa teen ip1917 ja mp2312 pelit, mutta, sitten onkin jo vuorossa "heidän kunniansa päivät", minä en tarkkaan tiedä kauanko tässä kuluu sitten arvioisin että kuukausi kenties enemmänkin, minä laitan tämän sitten omaan ketjuun ja jatkan siintä sitten. :)

:)

Ei mene alennettuna tämä suomi lauta pioneeri aika, ihan kaikki samassa rytyssä. :)

--

HannuTapio [25.05.2018 16:32:39]

Lainaa #

Hei,

Tässä on myllypelin snap sitten viimeinkin, minä vielä siirrän pelin myös tabletpelisivustolleni, niin, sitten on ne jo mainitut peruslautapelit kaikki linjoilla, yhdelle päätteelle. :).

Tässä kuvasnap myllypeliini - https://www.bittipankki001.com/videot/videogif_129.gif

Ihan pian sitten ip1917 ja mp2312 ja myös linjat.

:)

--


Sivun alkuun

Sivut:

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta