Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Retro Racing Online (Android-peli)

Sivun loppuun

E1ss [07.12.2017 08:34:38]

#

Julkaisin tänään pelini Retro Racing Online Play Storessa. Olen tehnyt peliä vähän alle 2 kuukautta ja olen todella tyytyväinen siihen. Peli on yksinkertainen ajopeli jossa pelataan jotain satunnaista pelaajaa vastaan netin kautta. Tällä hetkellä pelissä ei pysty pelaamaan kaveria vastaan mutta olen ajatellut päivittää sen jossain vaiheessa. Toivon että mahdollisimman moni lataisi pelin (tai katsoisi edes kaupan ulkoasua) ja antaisi minulle palautetta aina kaupan ulkoasusta pelin puuttuviin toimintoihin. Voitte laittaa tänne palautteene niin pyrin parhaani mukaan lisäämään hyviä ideoita peliin. Erityisesti toivoisin että kiinnittäisitte huomiota siihen kuinka helppo pelin toiminnot on ymmärtää. Eli pystyttekö menemään suoraan peliin ja ohjaamaan autoa.


https://play.google.com/store/apps/details?id­=com.poleposition.retroracingonline

Grez [07.12.2017 10:58:47]

#

Mä jäin ihmettelemään tuota ID:tä com.poleposition....

Oon ymmärtänyt että noissa olis tarkoitus että päällekkäisyyksien estämiseksi käytettäisiin domainia joka on omistuksessa. Esim. ohjelmointiputka voisi tehdä esim. ohjelman Id:llä fi.ohjelmointiputka.androidappi. Kuitenkaan käsitykseni mukaan et ole domainin poleposition.com omistaja.

Vai oonko mä ymmärtänyt tuon ihan väärin. Ei mitenkään mahdotonta sekään :D

E1ss [07.12.2017 12:34:20]

#

Joo olet aivan oikeassa mutta sillä ei ole hirveästi väliä etten omista domainia. Olen vain lukenut että sillä saatan nousta listalla kun joku hakee pole position.

Metabolix [07.12.2017 13:04:44]

#

Loogisempi rivi olisi jokin com.eissinpelifirma.retroracingonline oman domainisi mukaan. Jos välttämättä haluat tunkea mukaan sanan poleposition, voit laittaa sen viimeiseksi, aivan kuten nettiosoitteeseen voisit lisätä alkuun alkuun omiasi.

E1ss [07.12.2017 15:27:51]

#

No se on jo tehty eikä sitä voi enään muuttaa. Onko kukaan viellä ladannut peliä että osaisi antaa palautetta pelin sisältä tai oletteko katsoneet kaupan sivua? Onko se hyvä?

groovyb [07.12.2017 17:13:58]

#

voitko etukäteen kertoa onko siinä mainoksia. jos on, en jaksa vaivautua.

TuomasK [07.12.2017 17:22:59]

#

Latasin pelin, ja ihan hyvin vaikuttaa toimivan. Auton ohjaustoiminnot tajusi heti, tosin omasta mielestä pienetkin ohjausliikkeet jarruttaa etenemistä vähän turhan paljon, samoin kuin radan ulkopuolelle eksyminen.

Radan ulkopuolelle tulee tosiaan ajauduttua aika usein: kyllästyin kun olin pelannut 10 peliä ja voittanut niistä yhden...

Valikoiden siirtymisanimaatiot (häivytys mustan kautta) sekä pelin alun merkkivalot/lähtölaskennan laittaisin itse vähän nopeammaksi, nyt tuntuu että joutuu odottelemaan. Lisäksi se juuri ennen peliin siirtymistä näkyvä ruutu, jossa kerrotaan rata ja vastustaja, vaikutti hieman sekavalta. Kesti jonkin aikaa ennen kuin edes tajusin että siinä näkyy vastustajan nimi. Lisäksi en tajunnut että yläreunassa näkyvä SKIP-laskuri liittyy SKIP-painikkeeseen, ennen kuin kokeilin mitä ihmettä painikkeesta tapahtuu.

Tuo samainen valikko latautuu välillä oudosti: radan kuvan paikalla valkea suorakulmio, keskellä lukee Searching..., SKIP-painike ei toimi, mutta vastustajan nimi ja ikoni näkyy. Kuitenkin kun painaa START, niin alkaa lataamaan, mutta vaikuttaa kaatuvan ja palaavan sitten takaisin alkunäyttöön.

Mutta onnittelut että olet saanut pelin julkaistua! Itsellä meinaa kaikki jäädä aina kesken...

E1ss [07.12.2017 17:45:10]

#

Kiitos todella paljon palautteestasi. Arvostan sitä suuresti ja otan sen huomioon. Esitit todella hyviä pointteja ja tulen varmasti viemaan peliä selittämääsi suuntaan koska itsellä on ollut hieman samankaltaisia kokemuksia. Kiitos siis viellä kerran todella hyvästä analyysistä.

Lisäys: Onko sinulla muuten Tuomas ideoita miten peliä kannattaisi parantaa siten että aluksi ei kokoajan aja ulos. Itse olen pelannut jo niin paljon että tunnen kartat ja tiedän että koska pitää kääntyä niin en aja koskaan ulos. Se on kyllä todella huono juttu että kaikki uudet pelaajat tulevat ja ajavat ensimmäisestä mutkasta ulos ja kyllästyvät peliin. Onko siinä se ettei mutkiin kerkeä reagoida tarpeeksi aikaisin vaikka minimapissa näkyy vähän matkaa eteen vai onko kääntyvyys liian hidas. Tietenkin autoa parantamalla voi parantaa kääntyvyyttä mutta haluaisin että uudetkin pelaajat edes jotenkin pysyy radalla. Tietenkin se on pelissä hyvä juttu että sitä pitää harjoitella vähän ettei se ole liian helppo. Ja huomasin muuten itse kanssa että olin aluksu tehnyt tietokoneella vastustajia ison kasan ja kaikki oli pelattu vähän liian hyvin. Nyt kun pelaajia tulee niin taso laskee varmasti ja voisin varmaan vähän poistella niitä vaikeampia jotta uusia pelejä tulee enemmän. Lisäksi jos sinua kiinnostaa niin halauisin erityisesti sinut Tuomas mukaan beta testi ryhmääni mutta muutkin ovat tervetulleita. Laittakaa gmail osoitteenne minulle sähköpostiin taponestudio.app@gmail.com niin lähetän teille viestin kun voitte kokeilla beta versioita.

E1ss [11.12.2017 07:19:21]

#

Olen saanut nyt todella paljon palautetta pelistä ja yrittänyt sen mukaan parantaa sitä. Eilen julkaisin päivityksen jota kannattaa kokeilla. En ole kaikkea kerinnyt laittaa siihen mutta parannusta on huomattavasti. Jos jotain puuttuu niin laittakaa palautetta niin voin lisätä sen ominaisuuden seuraavaan päivitykseen.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta