Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: HackBGRT – Windowsin käynnistyslogon vaihto

Sivun loppuun

Metabolix [15.01.2016 02:23:54]

#

HackBGRT on ohjelma Windowsin käynnistyskuvan vaihtamiseen UEFI-koneissa.

HackBGRT on EFI-ohjelma, joka käynnistyksen alussa vaihtaa BGRT-tauluun osoittimen omavalintaiseen kuvaan ja jatkaa sitten käynnistystä Windowsin käynnistyslataajalla. Ohjelman asentaminen on kohtalaisen yksinkertaista, ja tämän jälkeen Windowsin latauskuvaksi saakin mielivaltaisen bittikartan.

HackBGRT:tä voi käyttää myös lähtökohtana EFI-ohjelmoinnin harjoittelussa.

GitHubista voi ladata ohjelman lähdekoodin ja valmiit tiedostot.

Jos koneessa on käytössä Secure Boot, ohjelma täytyy osata itse allekirjoittaa, tai Secure Bootin voi laittaa pois käytöstä.

Metabolix [27.04.2016 21:22:52]

#

HackBGRT osaa nyt luoda BGRT:n, jos sellaista ei ole, joten ohjelman käyttö ei enää rajoitu OEM-logollisiin koneisiin.

HackBGRT tukee nyt myös satunnaisesti vaihtuvia kuvia (eri painoarvoilla, jolloin on mahdollista laittaa esim. 1/100:n todennäköisyydellä tuleva yllätyskuva), alkuperäisen OEM-logon siirtämistä (mutta ei Windows-logon siirtämistä!) ja mustaa käynnistysruutua.

Seuraava askel olisikin koodin siistiminen ja ohjelman laittaminen GitHubiin. :)

Metabolix [12.05.2016 18:15:42]

#

HackBGRT 1.0.0 on julkaistu! Uutuutena on asennusskripti, jolla saa Windowsissa asennettua HackBGRT:n ja vaihdettua käynnistyskuvaa tuosta vain, ja nyt ohjelma on GitHubissa.

Metabolix [15.05.2016 13:30:09]

#

HackBGRT 1.1.0 korjaa toiminnan koneissa, joiden ACPI-tauluissa on useampi kopio BGRT:stä.

Metabolix [05.06.2016 20:00:00]

#

HackBGRT 1.2.0 sisältää entistä paremman asennusohjelman ja tukee myös IA-32-arkkitehtuuria, jota jotkin tabletit ja halvat kannettavat vielä käyttävät.

Deffi [18.07.2016 19:19:22]

#

Erittäin hieno projekti.

Minun on pitänyt jo useamman vuoden ajan perehtyä EFI-ohjelmointiin, mutta en ole saanut aikaiseksi. (Mod. siirsi jatkokeskustelun EFI-ohjelmoinnista.)

Metabolix [05.10.2023 17:47:51]

#

Tämäkin projekti on yhä hengissä ja päivittynyt versioon 2.1. Uudet ominaisuudet tuovat lähinnä helpotusta ja varmuutta, toisaalta projektin pääasia olikin saavutettu jo ensimmäisessä versiossa. Toiveena olisi vielä ratkaisu ongelmaan nimeltä Secure Boot (ja tietysti niin, ettei se vaadi omaa allekirjoitusta).

Metabolix [18.11.2023 00:17:20]

#

Jaksoin vihdoin perehtyä shim-käynnistyslataajan käyttöön, joten HackBGRT 2.2 on mahdollista asentaa Secure Bootin kanssa. Nyt olen saavuttanut kaikki tarvittavat omaan laitteistoon sopivat ominaisuudet, joten jatkokehitys saattaakin olla takkuista – on toivottu tukea ARMille ja Macille, mutta vaikea näitä on tehdä, kun ei voi itse testata.


Sivun alkuun

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta