Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Global game jam 2012, Snacke

Sivun loppuun

tkok [30.01.2012 11:22:18]

#

Moi!

Viime viikonloppuna tehtiin pelejä ympäri maailmaa. Game jamien idea on tehdä peli 48-tunnin kuluessa. Itse osallistuin Turussa ja teimme tower defense twistatun matopelin. Projektissa käytettiin .NET+XNA+C# ja peli toimii Windows-koneilla ja -puhelimilla. Pelin ja lähdekoodit voi ladata projektin sivuilta: http://globalgamejam.org/2012/snacke
Lisäksi pelistä löytyy lyhyt video: http://youtu.be/OlIDrF-tz-o

tkok

tkok [01.02.2012 00:45:01]

#

Jos omistat windows phonen etkä jaksa asentaa ohjelmaa tuolta .zip paketista, voin pistää private beta kutsua sähköpostia vastaan, pistä siis postia: tomi.kokkonen at gmail.com

_Pete_ [02.02.2012 07:13:59]

#

Muuten hyvä mutta windows sidonnaisuudesta -100 pistettä.

lakeus [02.02.2012 10:42:09]

#

_Pete_ kirjoitti:

Muuten hyvä mutta windows sidonnaisuudesta -100 pistettä.

Miksi? Projektin hyvänä puolena näkisin että Windows Phone-sovelluksille on olemassa valmis kauppapaikka jossa tekijä voi helposti ansaita pelillään. Lisäksi Microsoftin työkalut ovat erinomaiset ja C#-ohjelmointi tuottavaa.

tsuriga [02.02.2012 12:52:27]

#

_Pete_ kirjoitti:

Muuten hyvä mutta windows sidonnaisuudesta -100 pistettä.

Toinen on ottanu osaa hienoon tapahtumaan, koodaillu innoissaan kaks päivää ja tulee esittelemään tuotoksiaan, ja ensimmäinen asia, mitä joku keksii sanoa, on nillittää plattiksesta? Srsly? Varsinkin kun kyse on mobiilialustasta ja neljästä kehittäjästä kaikille laitteille porttaus olisi aivan helvetin työlästä, eikä tässä edes tarkoituksenmukaista. Voisko edes vähän yrittää olla innoissaan siitä, että meillä Suomessa on kehittäjiä ideoimassa sekä vääntämässä koodia vapaa-ajallaan ja viemässä samalla yhteisön kehitystä eteenpäin? Jos ei ole mitään järkevää kommentoitavaa niin voi myös jättää kommentoimatta.

Asiaan: Hienoa nähä noita Game Jamin tuotoksia.

kpzpt [02.02.2012 16:35:18]

#

Global game jam 2012,

Näin yleisesti, mistä www osoitteesta voi taikka kannattaa seurata mitä peli maailmassa tapahtuu globaalisti, minä itse en ole ihan vielä tarpeeksi taidokas osallistumaan jokaiseen kilpailuun mitä tarjolla on, mutta, toivon että parin vuoden sisään on sitten kertynyt kokemusta pelisuunnitteluista enemmän ja voisin edes muutamiin pikku kisoihin osallistua vuosittain, tällä hetkellä kiinnostaa vain java4k kenties tänä taikka ensi vuonna.

Noin yleisesti mitä netti sivuja kannattaa seurata kun haluaa tietää mitä globaalisti tapahtuu netti peli suunnitteluissa ja kehittelyissä.

Tuo oli ihan mukava tuo video, olisi voinut kestää vähän pidempään, minulla on itselläni käytössä linuxmint 9 - usa japan edition jotenka en päässyt testaamaan.

---

jimi-kimi [02.02.2012 17:27:18]

#

gamedev.net

tkok [03.02.2012 22:18:50]

#

kpzpt kirjoitti:

Noin yleisesti mitä netti sivuja kannattaa seurata kun haluaa tietää mitä globaalisti tapahtuu netti peli suunnitteluissa ja kehittelyissä.

Globaalisti ja lokaalisti: http://igda.fi/
Myös jos haluat verkostoitua pelialalla Suomessa, kannattaa käydä Igda:n kuukausittaisissa tapaamisissa Helsingissä.

tkok [03.02.2012 22:21:44]

#

_Pete_ kirjoitti:

Muuten hyvä mutta windows sidonnaisuudesta -100 pistettä.

Ei paljoa windows sitomattomia windows phone pelejä tehdä ;). Suomalaisille devaajille oli heitetty lisähaaste, että tekee pelin windows phonelle, niistä paras tiimi voittaa Lumia puhelimet. Oon huomannu, että mitä enemmän XNA game studiolla ja C#:lla koodaa sitä enemmän sen ratkasuihin tykästyy :).

p.s. puutteellisista perusteluista -100 pistettä


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta