Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Projektit: Kuvankatseli

Daih [06.10.2011 20:26:37]

#

Hei!

Olen tässä jo pari kuukautta vaihtelevalla panoksella rakentanut pientä ohjelmaa valokuvien katsomiseen. Mallia olen ottanut googlen Picasasta, sillä sen kokonäytön ruutu innoitti tämä tekemiseen. Erona Googlen Picasaan on usean kuvan katsomisen tuki näi aluksi ja tarkoitus olisi myöhemmin tämän sykysn ja talven aikana rakentaa ohjelmasta laajempi ja mukavampi käyttää.

Ohjeman nykyinene käyttöliittymä on vain osviittaa antava valmiista, sillä en ole sen muotoiluun panostanut vielä paljoa, vaan pyrkinyt ratkaisemaan teknisiä ongelmia. Kuitenkin uskoisin käyttöliittymän olevan tarpeeksi selkeä testikäyttöön ja haluaisin teidän mielipiteitä miten tätä käyttöliittymää tulisi alkaa kehittämään.

Jotta ohjelmassa pääsette nopeasti alkuun on ohjelman alareunassa "kuvalista"-johon avatut kuvat ilmaantuvat. Kuvalistasta kuvia voidaan vetää ohjelman pääruudulle jatakaisin. Lisäksi näytettäviä kuvia voidaan suurentaa ja pienentää.

Ohjelma ei tällä hetkellä tue kuvien aukaisemista suoraan, eikä ohjelman ulkopuolista drag & droppia, jotka olisi tarkoitus toteuttaa tämän syksyn aikana.

Itse linkki ohjelmaan: http://kuvankatselin.codeplex.com/

Toivottavasti joillain on mielenkiintoa ohjelmaani.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta