Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: HTML5-nettisivusta mobiilisovellus

Rope [20.02.2012 17:16:06]

#

Hei. Oiskos jollain heittää ideaa. Minulla on tämmöinen verkkopohjainen karttasovellus html5 koodilla tehtynä, jonka kuitenkin haluaisin kääntää myös mobiiliksi eli app:ksi. Minkähän laisia mahdollisuuksia olisi vääntää esimerkiksi iphonelle tuosta kunnon sovellus? Vähän kuin google maps.

Tarvitsisinko jotain työkaluja/ohjelmia, masulliset ratkaisutkin ovat tervetulleita.

Triton [20.02.2012 17:42:24]

#

Eikös HTML5-sovelluksen saa käännettyä melko suoraviivaisesti kaikille mobiilialustoilla, tai mielestäni suuri tällä ominaisuudella HTML5:sta on hypetetty...

Rope [20.02.2012 17:47:41]

#

ainakin nettisivuna se toimii, mutta haluaisin sen app:ksi, eli ettei tarvitsisi nettiyhteyttä ollenkaan. Vaik esim lykätä app storeen jos haluu.

Grez [20.02.2012 18:42:19]

#

Mitenkäs ajattelit saada sen sovelluksen ladattua luuriin jos ei ole nettiyhteyttä ollenkaan?

(Toimiihan HTML5-sovelluskin sen ekan lataamisen jälkeen ilman nettiyhteyttä, jos se vaan on niin tehty.)

qeijo [20.02.2012 19:32:57]

#

http://phonegap.com/start

Metabolix [20.02.2012 20:54:07]

#

Jos sovellus tosiaan on vain HTML5-koodia, voit kopioida sivun puhelimeen ja avata sen puhelimessa HTML5-yhteensopivalla selaimella. Epäilen kuitenkin, että HTML5 on vain pieni osa sovelluksestasi ja että suuri osa oikeasti tapahtuukin palvelinpuolella jollain aivan muulla tekniikalla.

Lebe80 [21.02.2012 09:43:15]

#

Metabolix: Ei "ketään" käytä iPhonella appsien sijaan mobiilisivuja! Ostinko minä tämän 700e:n puhelimen, jotta voisin tallentaa vain bookmarksin kotinäkymälle!? EN! Minä haluan oman iSovelluksen!

Oikeasti. Miksi jokainen suomalainen firma (esim. lehtitalot, televisiokanavat yms.) haluaa tehdä iSovelluksen, kun loppujen lopuksi sovellus on enemmänkin vain heidän sivujensa rss-lukija...

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta